ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

תו"א: 200 ש"ח קנס על שמירת עיניים

תלמידי ישיבת תו"א הגיעו לראשונה למירון, לאחר שהוצבו בפניהם מספר תנאים: הבחורים השלישו קנס בידי המשגיח כערבות על שמירת העיניים • בנוסף: אוטובוסים עם וילונות ומשגיחים צמודים

תו"א: 200 ש"ח קנס על שמירת עיניים

התרחשות מעניינת ארעה השנה במתחם ההדלקה של חסידות תולדות אהרון במירון. מידי שנה נחשבת ההדלקה של החסידות לאבן שואבת עבור עשרות אלפי העולים, שממהרים לתפוס את מקומם על הפרנצ'עס החל משעות הצהריים.

משעות אחר הצהריים, מתחילה המוזיקה לנגן שירי התעוררות ודבקות, עד לבואו של האדמו"ר שמיטיב את המדורה במשך שעה ארוכה, תוך שהוא מעתיר בתפילה לפני התנא האלוקי. המחזה של האדמו"ר מרטיב את ידיו בצמר הגפן המונח על מתקן ההדלקה, הינו מיוחד במינו. הדוחק והצפיפות סביב למראה המיוחד, יכולים להוכיח כאלף עדים על העניין הרב לה זוכה ההדלקה.

השנה ריכזה ההדלקה ענין מיוחד. הסערה שהתחוללה סביב עליית הכוהנים לציון הרשב"י, הביאו את אנשי החסידות ליצור מתקן מיוחד עבור האדמו"ר, שיפתור את בעיית הטומאה, עליה עוררו מספר פוסקים.

המתקן מעץ, שנבנה כעין אוהל על גבי ג'יפ מיוחד שנשכר לצורך כך, עורר עניין רב בציבור, והאדמו"ר ישב במתקן מהרגע בו הגיע להר מירון, עד מקום ההדלקה.

אלא שהשנה הגו מנהיגי החסידות חידוש נוסף. במשך השנים המשיכו תלמידי הישיבה את לימודם כרגיל בשעת ההדלקה במירון. הסיבה העיקרית לכך, חשש שהבחורים יכשלו במראות אסורות, ואין הצר שווה בנזק המלך.

השנה החליטו ראשי הישיבה לקחת את הבחורים, לאחר שהציבו מספר תנאים: כל בחור הפקיד בידי המשגיח סכום של 200 ₪, ערבות לכך שישמור את עיניו, ולא יסתכל היכן שלא צריך להסתכל. הבחורים הוזהרו כי מי שייצא ממתחם ההדלקה של החסידות ייקנס בסכום שהופקד מראש.

בנוסף לכך, האוטובוסים שלקחו את הבחורים מהיכל הישיבה לציון הרשב"י, נאטמו על ידי וילונות, אותם הוזהרו הבחורים שלא לפתוח. הנהלת הישיבה אף הציבה מספר משגיחים שיפקחו שהבחורים עומדים בסיכומים המוקדמים, וכך זכו מאות בחורי הישיבה להנות ממראה ההדלקה המיוחד, ולבקש ישועה פרטית ביומא דהילולא דרשב"י.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד