י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חשש מתחלואה חוזרת

נשקל ביטול פטור מבידוד למחוסנים ומחלימים ששבים מחו"ל

ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה הבוקר בוועדת החוקה כי לאור מקרי תחלואה חוזרת וכן בעקבות המוטציות שמתפשטות משרד הבריאות שוקל לבטל את הפטור מבידוד למחלימים ומחוסנים ששבים מחו"ל

נשקל ביטול פטור מבידוד למחוסנים ומחלימים ששבים מחו"ל
קורונה - שדה התעופה נתב"ג צילום: Tomer Neuberg/Flash90

פחות מיממה לאחר הארכת הסגר בעקבות המשך התפשטות בתחלואה, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה הבוקר (שני) בוועדת החוקה כי בעקבות מקרי תחלואה חוזרת והווריאנטים שוקלים לשנות את הפטור מבידוד למחוסנים או מחלימים שחזרו מחו"ל.

לדברי ד"ר שרון אלרעי פרייס, "כרגע מי שחוזר מחו"ל וחוסן, לא נדרש לבידוד אך עושים בדיקה מחודשת לגבי הצורך בבידוד למי שחזרו מחו"ל לאור הווריאנטים ולפי מקרים של תחלואה חוזרת גם באנשים שחלו כבר וגם באנשים מחוסנים. נכון להיום הם לא נדרשים בבידוד אך זה נמצא בחשיבה. הסיכון להידבק הוא לא אפס ויש הכרעה משמעותית לניהול הסיכונים הללו בתבונה".

היא ציינה כי "נושא הבדיקות בכניסה גם למחוסנים נמצא בדיון. לגבי הבידוד צריך לשקול אם לחכות לתוצאות הבדיקה או לחייב בבידוד ארוך יותר".

בהתייחסה לאחוז המאומתים החוזרים מחו"ל אמרה כי "4%-3% מהאנשים שחוזרים ממדינות הם מאומתים ביום הנחיתה. זה אמנם מיעוט אך מתוך האחוז הזה של המאומתים לאורך המגפה ראינו שינוי. בנובמבר עלה ל-10% אלו שיהיו מאומתים לאחר חזרתם, בדצמבר עלינו ל-16% ובינואר בין 50% ל-60% השינוי הזה נובע מכמה סיבות - גם מההכרח לבדיקה (במקום מלונית), וגם בעקבות הווריאנטים".

שרון אלרעי פרייס משרד הבריאות חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד