ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
טקס וירטואלי היסטורי

הוסר הלוט מעל השלט של שגרירות קוסובו בירושלים • תיעוד

במעמד מיוחד ציינו במשרד החוץ את הסרת הלוט מעל השלט שיוצב בכניסה לשגרירות קוסובו בישראל. שר החוץ, גבי אשכנזי בטקס: "מאמין שעד פסח נחנוך סופית את שגרירות קוסובו בירושלים, בירת ישראל"

הוסר הלוט מעל השלט של שגרירות קוסובו בירושלים • תיעוד
הסרת הלוט שגרירות קוסובו צילום: משרד החוץ

בטקס וירטואלי היסטורי, ראשון מסוגו, חתמו שר החוץ, גבי אשכנזי, ושרת החוץ של קוסובו, מליסה חרדינאי, על כינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל לקוסובו. שר החוץ אשכנזי חשף בסיום הטקס את השלט שיוצב בפתח השגרירות של קוסובו שתוקם בירושלים.

שר החוץ אשכנזי אמר בטקס: "כינון היחסים בין ישראל לקוסובו הוא צעד היסטורי חשוב ומרגש, המשקף את השינויים הרבים שחווה האיזור בחודשים האחרונים. היום, מצטרפת קוסובו רשמית למעגל המדינות השואף לשלום ויציבות והמכיר בישראל וירושלים בירתה".

"החלטת קוסובו להצטרף למעגל המדינות הנלחמות באנטישמיות ואשר אימצו את הגדרת האנטישמיות של IHRA – הן הוכחה ניצחת לברית החשובה בין העמים והתרבויות. כולי תקווה כי קוסובו תמשיך ותפעל בדרך זו של שלום ומלחמה בקיצוניים ותפעל גם להכרה בחיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור" הוסיף שר החוץ.

בנוסף למסמך כינון היחסים, חתמו שני שרי החוץ על מזכרי הבנות להתייעצויות מדיניות והסכם לשת"פ בתחומי מש"ב (סוכנות סיוע בינ"ל של משרד החוץ).

לטקס קדמה פגישה בילאטרלית בהשתתפות שני שרי החוץ והצוותים המקצועיים, במהלכה הדגישה שרת החוץ של קוסובו את מחויבותה של קוסובו לדזיגנציה של חיזבאללה. בנוסף שיתפה בתוכניתה לקדם בקוסובו את החינוך לזיכרון בשואה כמו גם טיפול בבתי קברות יהודיים ופתיחת מרכז תרבות יהודי כבר השנה.

בטקס הוירטואלי השתתף גם מת׳יו פאלמר, סגן עוזר מזכיר המדינה לנושאים אירופאיים ואירו-אסייתיים במחלקת המדינה בארה״ב.

שר החוץ אשכנזי הוסיף והודה לממשל האמריקאי על תרומתו הרבה לכינון היחסים בין ישראל לקוסובו ואמר: "אני מודה לארצות הברית על מאמציה לקידום השלום בעולם, וקידום יחסי ישראל עם מדינות שעד לפני זמן קצר לא היו לנו יחסים דיפלומטים איתן. ישראל רוצה לראות בלקן יציב. במידה ויהיה רצון בשני הצדדים נשמח לקחת חלק במאמץ לבנות אמצעים בוני אמון יחד עם קוסובו סרביה בחסות ארצות הברית."

קוסובו שגרירות משרד החוץ גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד