י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נשאר במפלגה הערבית

הפסד נוסף לנתניהו: ראש עיריית נצרת סירב לשריון בליכוד

ראש עיריית נצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל, עלי סלאם קיבל הצעה מנתניהו להשתלב ברשימת הליכוד, אך למרות המחמאות הרבות שהרעיף על ראש הממשלה, הודיע סלאם כי הוא משתלב ברשימתו של יו"ר רע"מ מנסור עבאס

הפסד נוסף לנתניהו: ראש עיריית נצרת סירב לשריון בליכוד
עלי סלאם עם בנימין נתניהו צילום: לע"מ

הפסד נוסף לנתניהו: לאחר שיו"ר הליכוד ניסה לצרף לרשימה את אביר קארה ממייסדי ה'שולמנים', אך הפסידו לבנט, היום (שני) דווח על הפסד טקטי נוסף לנתניהו.

כידוע נתניהו בבחירות האחרונות קורץ לציבור ערביי ישראל, ומבקש את תמיכתם, על פי הסקרים הליכוד מסוגל לקבל מהרחוב הערבי 2/3 מנדטים, לאור כך משקיע נתניהו מאמצים רבים באיתור מועמד מיוחד שישנע את הערבים לקלפיות עבורו.

אחד שכזה הוא ראש עיריית נצרת עלי סלאם. ראש הממשלה נתניהו הגיע עד לנצרת לטקס מיוחד, ואף שוחח עם ראש העירייה הערבית על אופציית השריון בליכוד. היום החליט סלאם כי הוא מסרב להצעתו של ראש הממשלה וחובר אל מפלגת רע"מ בהובלת מנסור עבאס, כך על פי דיווחו של עמית סגל.

מנסור עבאס כזכור פרש עם סיעתו מהרשימה הערבית המשותפת, והותיר אותה חבולה ופצועה. רע"מ בהובלתו של עבאס, על פי הגדרתו אינה שמאל ואינה ימין, אלא דואגת נטו לציבור הערבי בישראל.

כזכור, לפני כשבועיים ערך ראש הממשלה ביקור בעיר הערבית הגדולה בישראל - נצרת, במהלכו מסר הצהרה לתקשורת והתנצל על הדברים שאמר כנגד המגזר הערבי. בין דבריו, אמר: "המשפט 'הערבים נוהרים לקלפיות' מבחירות 2015 לא הובן נכון. העברתי סכום עתק של 15 מיליארד שקל למגזר, ערביי ישראל הם חלק שווה בחברה הישראלית".

ראש העיר נצרת, עלי סלאם, שוחח לאחר הביקור של נתניהו עם סיון כהן-סבן ב־103fm והביע את תמיכתו הפומבית בנתניהו: "נתניהו הציע לי את אחד המקומות הראשונים ברשימה. ביקשתי שייתן לי לחשוב על כך, אני לא בנוי להיות בכנסת ולחיות שם ואני לא יכול לסבול אוכלי חינם. אני מכיר את נתניהו הרבה שנים והייתי אצלו במשרד כמה פעמים. אם ארצה אני יכול להיות שר". עם זאת כאמור, היום הוא בחר להצטרף לרע"מ ולא לליכוד.

סלאם הוסיף ואמר: "אמרתי שאני תומך בנתניהו, והוא יקבל בין 3 ל-4 מנדטים מהחברה הערבית בבחירות הקרובות, אני אחראי על המילים שלי. נתניהו הבטיח להעניק תקציבים לחברה הערבית והוא גם יקיים, הוא אדם גאון ומסובב את כל העולם. אתמול ביקשתי ממנו שיעשה שלום עם הפלסטינים, זה הכי חשוב, מ־1948 אנו משלמים מחיר והוא יעשה את זה. אני והוא נעשה שלום עם הפלסטינים, ערביי ישראל יהיו גשר השלום בין הפלסטינים לישראלים".

בסוף דבריו, גינה ראש עיריית נצרת עלי סלאם את התנהלותה של מפלגת הרשימה המשותפת, ואמר: "הרשימה המשותפת היא אכזבה. היא לא הוכיחה את עצמה ולא עשתה כלום עבור חברה הערבית. מפריעה לי מחלת האלימות, הריסת הבתים והחיים של הערבים בנגב. איימן עודה לא שווה כלום".
עלי סלאם נצרת עילית מנסור עבאס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד