י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כיצד תראה הרשימה?

כהוראת המועצת: לאחר שני עשורים - ותיקי ש"ס פורשים

כפי שסוכם יחד עם מועצת חכמי התורה עוד קודם הבחירות לכנסת ה-21, ותיקי המפלגה המכהנים למעלה מ-20 שנה כחברי כנסת ובתפקידים נוספים, ייפרדו מרשימת ש"ס ולא יתמודדו בבחירות הקרובות | לא ברור האם יוצנחו מועמדים חדשים למקומות הגבוהים או שיתקדמו האחרונים ברשימה

כהוראת המועצת: לאחר שני עשורים - ותיקי ש"ס פורשים
נהרי איציק כהן ואריה דרעי צילום: שוקי לרר

כהוראות חברי מועצת חכמי התורה, ותיקי תנועת ש"ס שכיהנו בכנסת למעלה מ-20 שנה צפויים לסיים את תפקידם במפלגה ולא ישתלבו ברשימת ש"ס לכנסת ה-24, כשטרם ברור האם יכניסו מועמדים חדשים למקומות הגבוהים ברשימה.

חברי מועצת חכמי התורה הורו בכינוס ערב הבחירות לכנסת ה-21 כי ותיקי חברי הכנסת יפרשו בתום 20 שנות כהונה, כשבהחלטה נקבע כי חברי הכנסת יצחק כהן ומושלם נהרי יפרשו בתום שנתיים או בכנסת הבאה, המוקדם מהשניים, כשבפועל בשל המצב הפוליטי הם נותרו ברשימות הבאות.

ככל שנודע ל'בחדרי חרדים' סגני השרים קיבלו על כך הודעה מראש, כשאתמול בשעות הערב הגיע יו"ר ש"ס השר אריה דרעי יחד עם סגן השר יצחק כהן למעונו של נשיא המועצת הגר"ש כהן, כשהמשתתפים עסקו בנושא הפרישה.

כהן מכהן בכנסת למעלה מ 24 שנים. הוא נבחר בשנת 1996 בכנסת ה-14, ולאורך השנים הוא כיהן כשר הדתות, שר בלי תיק, יו"ר ועדת האתיקה, סגן שר האוצר ולמשך כחודשיים גם כשר השיכון במקומו של יעקב ליצמן.

משולם נהרי מכהן אך הוא כ-22 שנה, מאז נבחר לכנסת ה-15 בשנת 1999 וכיהן בשלל תפקידים ובהם סגן שר חינוך וסגן שר הפנים, ובקדנציה החולפת כסגן שר הרווחה, כשבעבר כיהן גם כשר בממשלה.

השניים מסיימים את כהונתם עם שורת הישגים (שעוד נסכם בהרחבה), כך סגן השר כבן השלים את תוכנית הדגל שלו של ביטוח אברכים לצד השיגים מרשימים נוספים, וסגן השר נהרי עומד מאחורי 'חוק נהרי' הידוע, לצד הישגים כבירים שסייעו רבות לעולם התורה ולציבור החרדי.

בש"ס טרם נפלה החלטה איך תיראה הרשימה הבאה, שבמקומם של כהן ונהרי צפויים להשתלב ברשימה המנכ"ל חיים ביטון וככל הנראה גם השר יעקב אביטן, אך טרם ברור האם יתפסו את מקומותיהם של הפורשים או שמא הוותיקים כדוגמת מרגי, בן צור, מלכיאלי ואזולאי יתקדמו ואלה ישתלבו אחריהם במקומות הריאלים.

ש"ס משולם נהרי חוק נהרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד