כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

כך תימנעו מאיבוד המזוודה שלכם

איבוד כבודה הוא אחד הדברים המתסכלים ביותר בעת נסיעה לחו"ל. הנה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הציוד ומה לעשות במקרה שהמזוודה לא מגיעה

כך תימנעו מאיבוד המזוודה שלכם

כמה פעמים קרה לכם שנחתתם בשדה התעופה, עמדתם במסלול בו יוצאות המזוודות ולרגע נתקפתם חרדה: איפה המזוודה שלי? למה כולם מקבלים את שלהם ורק שלי מתעכבת? אולי המדבקה ששמה הדיילת בשדה התעופה ממנו הגעתי נתלש או נקרע? בסופו של דבר, גם המזוודה שלכם נחתה על המסלול, ונשמתם לרווחה, אבל החשש שמא המזוודה שלכם לא היתה מגיעה – מלחיצה דיה.

על פי נתוני חברת SITA הבינלאומית, המפעילה מערכות לאיתור מזוודות אבודות, בכל שנה נגנבות או ניזוקות כ-32 מיליון מזוודות בממוצע. על כל אלף מזוודות - 14.28 מזוודות לא מגיעות בזמן.

הסיבה העיקרית לאיבוד או עיכוב מזוודות הן טיסות ההמשך. המזוודות המועברות על-ידי סבלים ממטוס אחד לשני, גורמות לאיבודן או עיכובן. סיבות נוספות הן אי-העמסה, טעות בכרטוס, מזוודות במצב רעוע, תיקים שהוחלפו בטעות, סיבות ביטחוניות, טיפול שלא כהלכה ע"י דיילי הקרקע, בעיות משקל הכבודה, שירותי המכס ועוד. אז מה ניתן לעשות על מנת להקטין את הסיכוי שהמזוודה שלנו תלך לאיבוד וכיצד לפעות במקרה שהמזוודה לא מגיעה?

• כבר בעת אריזת המזוודה בבית, ודאו שהיא נסגרת היטב. מזוודה שתיפתח בעת העמסתה על מטוס עלולה שלא להגיע ליעדה.

• בדקו שהתג שהוצמד למזוודה שלכם על ידי דיילי הקרקע אכן מציין נכונה את היעד אליו אתם אמורים להגיע.

• חשוב מאוד לרשום על המזוודה את כתובת המגורים שלכם בארץ, גם בעברית וגם באנגלית. בנוסף, מומלץ להוסיף גם את כתובת מקום הלינה אליו תגיעו בארץ היעד. במידה והנכם מטיילים במספר יעדים – רשמו כתובת שאתם בטוחים ששם היא תחכה לכם.

• חיכיתם וחיכיתם והמזוודה לא הגיעה - בכל שדה תעופה קיים מודיעין. גשו לדלפק המודיעין, דווחו על כך לנציג, משם תופנו למלא את הטפסים שתקבלו.

• המתינו 48 שעות. זהו הזמן המוסכם בה מזוודה שאבדה אמורה להגיע לבעליה. אם הדבר לא קרה, יש לבדוק עם חברת התעופה את גובה הפיצוי המגיע לכם.

• אם המזוודה לא מגיעה בתוך 48-72 שעות, מרבית חברות התעופה וחברות הביטוח, מעניקות סכום של 100-150 דולר עבור רכישת ציוד בסיסי.

• מצו את כל ההליך מול חברת התעופה לפני שאתם פונים לתביעת חברת הביטוח.

• חשוב לזכור: על תביעה בנושא אבדת מזוודה חל חוק התיישנות של שנתיים. לכן, וטפלו בנושא בפרק זמן זה ואת למשכו אותו יותר מידי.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח נסיעות לחו"ל כנס לאתר חברת מגדל - לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לביטוח נסיעות לחו"ל מחברת מגדל - לחץ כאן
מזוודה מגדל ביטוח כבודה אריזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד