ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לא בטוח שהחיסון יעיל

מפחיד: מספר הנדבקים במוטציה הדרום אפריקאית מזנק

משרד הבריאות ממשיך לבצע סקר ארצי בקרב מאומתים לנגיף הקורונה לבחינת התפשטות המוטציות, ממנו עלה כי מספר הנדבקים במוטציה הדרום אפריקאית הגיע ל-80

מפחיד: מספר הנדבקים במוטציה הדרום אפריקאית מזנק
הפרויקטור נחמן אש ברמב"ם צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

משרד הבריאות מדווח הערב (שני) כי במעבדה המרכזית לנגיפים, רוצפו עד כה 30 מאומתים למוטציה הדרום אפריקאית. כמו כן, נמצאו 50 מגעים מאומתים שלהם. סך הכל מדובר ב-80 מאומתים בוריאנט הדרום -אפריקאי.

בנוסף נמצאה בהליך הריצוף המוטציה הבריטית, ב16 נשים הרות מתוך 20 שנבדקו ועברו ריצוף. מדובר בתשע מתוך 12 נשים שחלו בתחלואה קשה עם וריאנט האנגלי כן שמונה נשים בקבוצת הביקורת היו ללא תסמינים בהגעתן ללדת והתגלו עם הוריאנט האנגלי.

נזכיר כי ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה אמש כי ישנן עדויות ראשוניות לכך שהחיסון נגד קורונה יעיל פחות למוטציה הדרום אפריקנית.

בריאיון למיכל רבינוביץ' ב'כאן 11' אמרה אלרעי פרייס כי מוטציה שעמידה לחיסון היא מדאיגה מאוד. "אין לנו עדיין עדויות לזה שמי מהווריאנטים עמיד לחיסון לגמרי אבל יש כמה עדויות ראשוניות להגיד שאולי יעילות החיסון פחותה במידה מסויימת עם הווריאנט הדרום אפריקני".

היא ציינה כי גם משרד הבריאות עורך בדיקות כל העת. "גם אנחנו בישראל עושים בדיקות, נגדים אותו במעבדה ומנסים לבדוק את היעילות נגדו".

לאחר שפורסמו מספר דיווחים שונים בנושא, ארגון הבריאות העולמי הודיע השבת כי יש לחסן גם נשים בהריון. ד"ר אלרעי פרייס התייחסה לנושא ואמרה כי "אין מה לחשוש, המלצתי גם לחברות שלי בהיריון ואנשים שעובדים איתי. זו טכנולוגיה שהיא בטוחה. אין סיבה לחשוב שתהיה בעיה עם החיסון. כל האיגודים המקצועיים ממליצים על זה. עכשיו כשהתחלואה כל כך קשה והנגיף כל כך מדבק ורואים נשים צעירות ובריאות שחולים ומגיעות למצב שהן צריכות מכונות לב ריאה – זה קורע לב ואפשר למנוע את זה".

קורונה חיסון לקורונה המוטציה הבריטית המוטציה הדרום אפריקאית משרד הבריאות שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד