ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הכירו את המועמדים

ההצבעה הסתיימה: זוהי רשימת העבודה לכנסת ה-24

לאחר שנצחה את פרץ ושמולי, הן בזירה המשפטית, והן בזירה הפוליטית, נפנתה היו"רית החדשה מרב מיכאלי, לערוך פריימריז לרשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-24. כעת נותר להמתין לראות אלו חיבורים תבצע מיכאלי על מנת להמשיך את מגמת העלייה בסקרים

ההצבעה הסתיימה: זוהי רשימת העבודה לכנסת ה-24
פריימריז במפלגת העבודה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

רשימת 'העבודה' לכנסת ה-24 פורסמה עם סיום הפריימריז שנערכו היום (שני) במפלגה הוותיקה, לפריימריז נרשמו לא פחות מ-62 מועמדים, מוכרים יותר ופחות. והמפלגה שכבר כונתה 'גוויה פוליטית' חוזרת לעצמה אט אט עם נצחונה הכפול של חברת הכנסת מרב מיכאלי, על יושב הראש הקודם עמיר פרץ, שפרש מהחיים הפוליטיים.

מיכאלי נצחה את פרץ ראשית בקרב המשפטי, עת קיבל בית המשפט את בקשתה לערוך פריימריז במפלגה, בניגוד לדעתם של פרץ ושמולי, ונצחה בשנית עת השתלטה על תפקיד יו"רית המפלגה והחלה להוביל את המפלגה, בניסיון להיחלץ מהבוץ והתרדמת אליה נקלעה. 

בפריימריז היום הצביעו 18,106 בעלי זכות בחירה, ואחוז ההצבעה עמד על 40%. במקום הראשון עומדת כאמור חברת הכנסת מרב מיכאלי, אחריה חבר הכנסת לשעבר עומר בר לב, במקום השלישי אמילי מואטי, למקום הרביעי הצליח להשתחל יו"ר התנועה הרפורמית בישראל, גלעד קריב, את המקום החמישי תפסה אפרת רייטן, עורכת דין ואשת תקשורת.

במקום השישי התברג חבר הכנסת מטעם 'כחול לבן' שעבר ל'עבודה', רם שפע, אחריו במקום השביעי אבסתיסאם מראענה, אשת תקשורת ערבית ישראלית. את המקום השמיני הצליח לקחת חבר הכנסת לשעבר נחמן שי, שהצהיר על חזרה לזירה הפוליטית. במקום התשיעי התמקמה חברת מועצת העיר חיפה נעמה לזימי, את המקום העשירי תפס איש התקשורת גיל ביילין.

בנוסף התמלאה החמישייה השלישית בעורכי דין. במקום ה-11 התיישב מזכ"ל מפלגת 'העבודה' ערן חרמוני. את המקום ה-12 קיבל נסים לסרי. את המקום ה-13 תמלא עורכת הדין אליס גולדמן, מאיה נורי אף היא עורכת דין, קיבלה את המקום ה-14. סוגר את החמישייה השלישית, אמיר חניפס, אף הוא עורך דין במקצועו, שהתמקם במקום ה-15.

כזכור, אתמול דווח כי ספר הבוחרים של המפלגה עודכן, ובעוד בתאריך 23/1 עמד מספר בעלי זכות הבחירה, על 37,100, עם סגירת המפקד זינק מספר בעלי זכות הבחירה ל-45,093. 

עוד דווח אתמול כי היו"רית החדשה נערכת לקיים שינויים ברשימה גם לאחר הפריימריז הרשמי. והיא העבירה לאישור הוועידה של המפלגה החלטה המבקשת לקבוע כדלהלן: "יו"ר המפלגה באישור ההנהלה יהיה רשאי לקבוע את מיקום נציגי המפלגה בתוך הרשימה המשותפת עם מפלגות אחרות". 

כעת נותר רק להמתין ולראות לאן פני המפלגה מועדות, ואילו חיבורים ושיתופי פעולה יירקמו.

מפלגת העבודה מרב מיכאלי פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד