כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עושים סדר

כמה דיווחו על תופעות לוואי וההבדלים בין המנה הראשונה לשנייה

במדינת ישראל כבר מאפשרים גם לצעירים להתחסן, רשויות הבריאות החלו אף להעביר חיסונים לרשות הפלסטינית. לאחר חיסון מיליוני אזרחים ערכו במשרד הבריאות מצגת מיוחדת עם פילוח נתוני תופעות הלוואי עם התפלגות גילאים גורם מטפל ואבחנה בין המנה הראשונה לשנייה

כמה דיווחו על תופעות לוואי וההבדלים בין המנה הראשונה לשנייה
מתחם חיסונים בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

האגף לאפידמיולוגיה בשירותי הבריאות הציבוריים ניפק היום (שני) סיכום ביניים של תופעות הלוואי שדווח עליהן למשרד הבריאות נכון לימים האחרונים. במצגת ארוכה ומפורטת סקרו במשרד הבריאות את כלל תופעות הלוואי והתפלגות הגילאים של המדווחים, כמו גם הגורם המטפל שדיווח על כך. וההבדלים בין הדיווחים במנה הראשונה ובמנת החיסון השנייה.

מהנתונים עולה כי נשים וצעירים נוטים לדווח יותר על תופעות בסמיכות לחיסון ביחס לחלקם בקרב מקבלי החיסון. בנוסף בסמיכות למנה הראשונה התקבלו 6575 דיווחים מתוך 2,768,200 מתחסנים (נכון לשעת עריכת המחקר). ובמנה השנייה דווחו רק 3592 דיווחים מתוך 1,377,827 מקבלי החיסון.

עוד הדגישו במשרד הבריאות כי רוב התופעות הן קלות וחולפות, ועל פי ניתוח הנתונים שדווחו למשרד הבריאות, ניתן לקבוע שהתופעות שדווחו עד כה דומות בשכיחותן ובאופיין, לתופעות שדווחו לאחר חיסונים אחרים הניתנים לאוכלוסייה.

במשרד הבריאות סיכמו גם את סך כל הדיווחים על תופעות נוירולוגיות. במנה הראשונה התקבלו 180 דיווחים על נימול באזורים שונים בגוף, 29 דווחו על אבחנות נוירולוגיות, 30 דווחו על פציאליס, 11 דווחו על הרפס זוסטר/סימפלקס, בנוסף דווחו 11 על פרכוסים, כמו גם 11 שהתלוננו על טעם מתכתי/מר בפה, דווח על 4 אירועי איסכמי חולף, כמו גם 2 איבודי הכרה.

במנה השנייה המספרים נמוכים משמעותית. התקבלו 69 דיווחים על נימול באזורים שונים בגוף, 8 דווחו על אבחנות נוירולוגיות, 1 דווח על פציאליס, 3 דווחו על הרפס זוסטר/סימפלקס, כמו גם 8 שהתלוננו על טעם מתכתי/מר בפה, דווח על 4 אירועי איסכמי חולף, איבודי הכרה ופרכוסים לא דווחו.

בנוסף נבחנו הפניות בעקבות תופעות בסמיכות לקבלת החיסון במנה הראשונה והשנייה. במנה הראשונה על כל מיליון חולים פנו 84.9 למיון או מרפאה לרפואה דחופה, 52 פנו אל הרופא המטפל שלהם, 7.9 קיבלו טיפול במקום, 17 נזקקו לאשפוז בבית החולים, 28.9 הסתפקו בייעוץ טלפוני.

במנה השנייה רק 2.2 טופלו במקום, ו-2.9 נזקקו לאשפוז בבית חולים. 26.1 הגיעו לרופא המטפל, 33.4 התפנו למיון או מרכז לרפואה דחופה, 84.2 הגיעו למוקד הטלפוני. בנוסף במנה השנייה 436.9 מקרים לא דווחו על זהות הגורם המטפל, מול 31.4 במנה הראשונה.

חיסון לקורונה משרד הבריאות תופעות לוואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד