י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תם עידן?

סקר: גם איחוד סמוטריץ'-בן גביר לא יציל את נתניהו

סקר שמתפרסם הערב מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, לבנימין נתניהו ולחרדים ישנם יחד 47 מושבים בכנסת הבאה, כאשר גם אם נפתלי בנט ממליץ עליו אצל נשיא המדינה להרכבת הממשלה - יש להם יחדיו רק 59 מנדטים וחסרים שניים לשם הקמת ממשלה | נתניהו מוביל בהתאמה לראשות הממשלה

סקר: גם איחוד סמוטריץ'-בן גביר לא יציל את נתניהו
בכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

50 יום לבחירות ושלושה ימים להגשת הרשימות המתמודדות לכנסת, והמתח בשיאו. פחות מיממה לאחר שאבי ניסנקורן הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים, הצטרף אליו הבוקר גם יו"ר תל"ם משה בוגי יעלון. הח"כית לשעבר מירב בן ארי הצטרפה ליאיר לפיד, ראש עיריית נצרת עלי סלאם דחה את הצעת השריון של נתניהו ותוצאות הפריימריז לרשימת מפלגת העבודה התקבלו סוף כל סוף.

מסקר שנערך על ידי מכון 'מאגר מוחות' ופורסם הערב (שני) ב'ערוץ 20', עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מובילה עם 31 מנדטים מה שממצב אותה סביב ה-30 ומשאיר אותה במעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת במקום השני ובפער ניכר - יש עתיד בראשות יאיר לפיד שממשיכה להתחזק ומקבלת 17 מנדטים. לעומתה תקווה חדשה בראשות גדעון סער ממשיכה להיחלש ומקבלת 14 מנדטים.

מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט, ממצבת את עצמה עם מספר דו ספרתי ומקבלת 12 מנדטים, ירידה לעומת מה שניבאו לה הסקרים בתחילת המגיפה, אך עלייה משמעותית בכוחה האלקטורלי - למרות פרישתו של בצלאל סמוטריץ' לריצה עצמאית. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 11 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו עם תזוזה של מנדט ממפלגה אחת למשנה, כשש"ס בראשות אריה דרעי עם 8 מנדטים ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן עם 8 מנדטים גם היא.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת מעט ומקבלת 7 מנדטים, מפלגות העבודה בראשות מירב מיכאלי, מרצ בראשות ניצן הורוביץ וכחול לבן בראשות בני גנץ, סוגרות את הרשימה עם 4 מנדטים לכל אחת, מעט מעל אחוז החסימה.

לא עוברות את אחוז החסימה: המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה, הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' והבית היהודי בראשות חגית משה, הישראלים בראשות רון חולדאי, עוצמה יהודית ונעם בראשות איתמר בן גביר, עלה ירוק, תנופה בראשות עפר שלח, גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס וכן מפלגת ותיקי ישראל בראשות דני יתום.

עוד עלה מהסקר, כי גם אם הציונות הדתית של סמוטריץ', הבית היהודי, עוצמה יהודית ונועם יחברו יחד, הן לא יעברו את אחוז החסימה.

מן הסקר עולה כי לבנימין נתניהו ולחרדים ישנם יחד 47 מושבים בכנסת הבאה, כאשר גם אם נפתלי בנט ממליץ עליו אצל נשיא המדינה להרכבת הממשלה - יש להם יחדיו רק 59 מנדטים וחסרים שניים לשם הקמת ממשלה.

בסקר שפורסם ב'ערוץ 20' נבדקה גם מידת התאמת המועמדים השונים לתפקיד ראש הממשלה: בנימין נתניהו קיבל 46% תמיכה, לפיד 20%, סער %18, נפתלי בנט 11% ובני גנץ 5% תמיכה בלבד.

הסקר נערך על ידי מכון הסקרים 'מאגר מוחות' שבהנהלת פרופסור יצחק כץ והשתתפו בו 500 נשאלים. טעות הדגימה הינה 4.4%.

ראש הממשלה בנימין נתניהו סקר מנדטים מאגר מוחות ערוץ 20

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד