ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

בית המקדש הגיע ל...אנטוורפן • גלריה ווידאו

במסיבת סיום מסכת מידות ותמיד של תלמידי המתמידים באנטוורפן, הציגו התלמידים את עבודת הכהנים כשהם לבושים כפרחי כהונה, ובנו את מזבח החיצון ואת כלי המקדש • באו לצפות

בית המקדש הגיע ל...אנטוורפן • גלריה ווידאו



"השבוע הגיע בית המקדש לעיר אנטוורפן"... זה נשמע קצת מוזר, אבל זו המציאות.

הסיפור מתחיל בראש חודש חשוון, אז נפתחה באנטוורפן ישיבת ערב לתלמידים, בשם "מכון למצויינים", בהנהלת הרב מנחם צבי פאנעט, מחנך מפורסם ומצליח בעיר, שפועל רבות בתחום החינוך.

בישיבת ערב לומדים כ-70 תלמידים, מכל המוסדות בעיר. הם לומדים עוד שעה בכל ערב, אחרי הלימודים בחדר. בישיבת ערב הם לומדים משניות והלכה, וכל הלימודים מתנהלים בצורה מרתקת, כדי שהתלמידים יהנו מהלימודים.

השבוע הם סיימו את מסכת תמיד והתחילו במסכת מדות.כידוע ששתי המסכתות הן על בית המקדש ועבודת הכהנים. לכבוד מעמד סיום המסכת, הזמין הרב פאנעט כל ההורים והסבים, וחוץ מעצם ממסיבת הסיום, הוא הכין להורים הצגה מאד לא שגרתית. את ההצגה הציגו התלמידים כשהם לבושים בבגדי כהונה, ועושים את העבודה בבית המקדש.

הבמה חולקה לשני חלקים: חצי היתה "העזרה" והחצי השני ה"היכל". התלמידים בנו את הכלים, וגולת הכותרת היתה "המזבח החיצון", אותו בנו מאופן מדיוק ביותר, מעשי ידי אומן.

במסיבת הסיום נאמו הגאון רבי שמעון אברהם גרינפעלד, אבדק"ק קהל חסידים בעיר, והגאון רבי אליהו שטרנבוך, ראב"ד דעיר אנטווערפן. שניהם העלו על נס את פעולותיו של הרב פאנעט, שהצליח שבמקום שיתקיים מאמר חז"ל "כתינוק הבורח מבית הספר" – פה קורה בדיוק ההיפך: התינוקות רצים ללמוד עוד ועוד ולומדים בחשק והתמדה מאד גדולה.

















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד