י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הזמן קצר והמלאכה מרובה

שלוש יממות לסגירת הרשימות: השמאל מפולג מתמיד

בעוד בימין עסוקים כולם בנעשה בין סמוטריץ' לבן גביר, בשמאל הסיפור מורכב ומסובך הרבה יותר. בעוד שלכולם ברור כי על מנת לעבור את אחוז החסימה ולהציג הישג כלשהו עליהם להתאחד, בינתיים כולם מתבצרים ומתחפרים בעמדותיהם

שלוש יממות לסגירת הרשימות: השמאל מפולג מתמיד
רון חולדאי//בני גנץ צילום: פלאש90

הבחירות לכנסת ה-24 הולכות וקרבות בצעדי ענק, ובחלק השמאלי של המפה, עדיין מסתובבים כולם סהרוריים. השמאל כמעט כולו מפורק למפלגות קטנות ורסיסי מפלגות, מועמדים רבים הרואים בעצמם מנהיגי הגוש ואף מועמדים לתפקיד ראשות הממשלה.

המפלגה הכי גדולה המשויכת למרכז - שמאל היא זו של יאיר לפיד, שטס בשבועות האחרונים לארצות הברית וחזר עם הכרעה, מפלגתו לא תסכים לחיבורים, מי שמעוניין שיתמזג אל תוך המפלגה.

שותפו לשעבר של לפיד, עופר שלח, הקים פלטפורמה חדשה בשם 'תנופה' שכצפוי לא הצליחה להתרומם, שלח עצמו על מנת להיכנס לכנסת ייאלץ לערוך חיבור כלשהו בינתיים, 3 יממות לסגירת הרשימות לא נשמעת מכיוונו שום תזוזה.

כמו שלח, גם הכלכלן הפרופסור ירון זליכה הקים מפלגה בשם 'הכלכלית', בסקר אחד בסוף השבוע האחרון היא הצליחה להתרומם לרגע מעל אחוז החסימה, מאז היא ממשיכה להביט על קו החסימה מלמטה. גם מצדו עוד לא נשמעו הדיבורים על חיבורים ומיזוגים. כך גם מפלגת 'ותיקי ישראל' של דני יתום.

שר הביטחון לשעבר חבר הכנסת משה בוגי יעלון, נענה לקריאתו של יו"ר 'מרצ' ניצן הורביץ, שקרא בשבוע שעבר לרסיסי המפלגות ללכת ולעשות לביתם, והכריז היום כי מפלגתו ואף הוא לא יתמודדו לכנסת הקרובה. מר"צ עצמה בבחירות האחרונות הצליחה להיכנס רק בעקבות איחוד עם 'העבודה' ו'גשר' של אורלי לוי אבקסיס, שבינתיים הספיקה לחזור לימין באופן גלוי.

במפלגת 'הישראלים' בהובלת ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, שהייתה אמורה להיות מפלגת האווירה של הבחירות הנוכחיות, העסק לא מצליח להתרומם. לאור כך, ובצל החיבורים המסתמנים עם מפלגת 'העבודה', שבחרה היום את רשימתה לכנסת, פרש שר המשפטים ויו"ר ההסתדרות לשעבר חבר הכנסת אבי ניסנקורן מהמרוץ. חולדאי עצמו הישיר מבט למצלמות והצהיר כי הוא ממשיך הלאה במרוץ.

בתוך כך דווחה הערב כתבת 'חדשות 12' דפנה ליאל כי אמש (ראשון) התקיימו מגעים חשאיים בין בני גנץ יו"ר כחול לבן לרון חולדאי באמצעות איש אמון. גנץ שהיה בבחירות האחרונות המושיע של השמאל, משווע בעצמו בבחירות אלו לחיבורים על מנת להישאר רלוונטי, ולאור כך הציע לחולדאי הנהגה משותפת וריצ׳רץ׳ ברשימה. חולדאי מצדו מעדיף כידוע חיבור עם מפלגת 'העבודה' בהובלת מרב מיכאלי, כאשר באם מהלך זה לא יצלח, הוא יכריז על פרישה ושוב נותר בני גנץ לבדו, הערב הגיע האחרון לאולפן 'חדשות 13' והצהיר כי הוא רץ עד הסוף, השאלה היחידה, אם יש לו עם מי.

יודגש כי על כתפיו של חולדאי מוטלות התחייבויות וערביות בסך כ-3 מיליון ש"ח, באם המרוץ שלו ייפסק או ייכשל הוא ייאלץ להחזיר את הכספים. לאור כך ייאלץ חולדאי להחליט, האם לאחר ההתחלה הפומפוזית והתפקיד היוקרתי עליו ויתר בעיריית תל אביב הוא ייכנס כמספר 2 של מיכאלי, או פניו לפרישה מהמרוץ.

בתוך כך, לאחר ההצלחה של מרב מיכאלי להעיר את השטח של המפלגה הוותיקה, שכמעט ונרדמה לנצח, וההתגייסות המרשימה בפריימריז, היא תוכל לדחוף מפלגה אחרת לשורותיה ולדחוק את המועמדים שעמלו קשות על מנת להתברג במקום ריאלי, לקראת מערכת הבחירות הקרובה והקשוחה. במערכת הפוליטית רווחת הדעה כי מיכאלי תנצל את המומנטום ולא תערוך שינויים ברשימה, למרות שדווח כי היא פנתה לחברי וועידת העבודה על מנת לקבל אישור לשינויים שכאלו.

אגב, גם בימין לא הכל חלק. כאשר ברור שסמוטריץ' ובן גביר לבדם לא יעברו את אחוז החסימה, וגם כשזה ביחד הם זקוקים לנס. בהסתמך על מערכות הבחירות האחרונות לא מחייב שבסוף יתבצע חיבור, עבור נתניהו מדובר בלהיות או לחדול.

שמאל ישראלי איחוד מפלגות בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24 רון חולדאי יאיר לפיד בני גנץ מירב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד