י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"אין כל הוכחה לנזק"

משרד הבריאות: נשים בהיריון יכולות להתחסן

משרד הבריאות מפרסם כי נשים בכל שלבי ההיריון יכולות להתחסן לקורונה. "עמדה זו תואמת את גישת ארגון הבריאות העולמי ואת עמדת המרכז לבקרת מחלות. היא מתבססת על כך שאין כל הוכחה על נזק לעובר או למהלך ההיריון", מבהירים

משרד הבריאות: נשים בהיריון יכולות להתחסן
חיסונים. אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות התפשטותה של המוטציה הבריטית ודיס האינפורמציה, משרד הבריאות מפרסם הערב (שני) כי גם נשים בשליש הראשון של ההיריון יכולות להתחסן לקורונה.

במשרד הבריאות מבהירים כאמור כי בכל שלבי ההיריון, אין מניעה להתחסן. לדברי בכירי המשרד, "עמדה זו תואמת את גישת ארגון הבריאות העולמי ואת עמדת המרכז לבקרת מחלות. היא מתבססת על כך שאין כל הוכחה על נזק לעובר או למהלך ההיריון כתוצאה מהחיסון ולא מוכר מנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזאת".

נשים מניקות – ההמלצה היא להתחסן. נשים אשר מתכננות היריון או שנמצאות בטיפולי פריון, מומלץ להשלים את שתי מנות החיסון טרם ההיריון.

אישה שקיבלה מנה ראשונה של החיסון וגילתה כי הרתה, במשרד הבריאות ממליצים להשלים את המנה השנייה של החיסון לפי לוח הזמנים המקובל. בנוסף הם ממליצים לנשים הרות הנמצאות בקבוצת סיכון להדבקות כגון עובדות מערכת הבריאות או כל קבוצה אחרת שהוגדרה בסיכון לפי משרד הבריאות או בקבוצת סיכון לתחלואה קשה כגון: השמנת יתר, סכרת טרום היריונית, יתר לחץ דם - להתחסן.

בהודעת המשרד מציינים כי השליש הראשון של ההיריון מאופיין בשיעור גבוה יחסית של דימומים והפלות ספונטניות. כמו כן, זו התקופה שבה מרבית המומים העובריים נוצרים. "חשוב לציין כי בכל היריון קיים סיכון בסיסי של 3 עד 5% למומים מולדים בעובר ו-10-15% להפלות מוקדמות".

נשים שאינן שייכות לקבוצות הסיכון, הנמצאות במהלך השליש הראשון להריון – על מנת למנוע חשד לקשר, אף מקרי, בין קבלת החיסון ותופעות אלו, ניתן להתחסן החל מהשליש השני. עם זאת, קיימת אפשרות שבדומה לזיהומים נגיפיים אחרים, נגיף הקורונה עלול לגרום נזק שלייתי גם בתחילת ההריון, לו ייתכנו השלכות על העובר, מהלך ההריון והיילוד. האמצעי להפחתת הסיכונים מהמחלה היא על ידי התחסנות מוקדמת.

עוד נמסר, כי אחת מתופעות הלוואי של החיסון הינה חום ויש לטפל בה תרופתית בהתאם לשבוע ההיריון, במיוחד בשליש הראשון של ההיריון.

היריון חיסון לקורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד