י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חסדי השם

סוכלה התארגנות לפיגוע נקמה איראני נגד ישראל

בחודש שעבר סוכלה התארגנות איראנית במטרה להוציא לפועל פיגוע נגד שגרירות ישראל באחת ממדינות מזרח אפריקה. במסגרת סיכול הפעולה הזו, נעצרו חלק מהסוכנים, חלקם באותה מדינה אפריקנית, וחלקם במדינות אחרות 

סוכלה התארגנות לפיגוע נקמה איראני נגד ישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

סוכלה התארגנות איראנית במטרה להוציא לפועל פיגוע נגד שגרירות ישראל בחודש שעבר באחת ממדינות מזרח אפריקה. כך נחשף הערב ב'חדשות הערב' של כאן 11.

גורמי מודיעין במערב דיווחו כי איראן שלחה סוכנים, בעלי אזרחות אירופית ואיראנית, למדינה במזרח אפריקה, תפקידם היה לאסוף מודיעין על שגרירות ישראל, שגרירות ארה"ב, ושגרירות איחוד האמירויות, כדי לנקום על חיסולם של קאסם סולימאני ומדען הגרעין מוחסן פחריזאדה, שחוסל על ידי מתנקשים אלמונים.

על פי הדיווח, גורמי מודיעין במערב אומרים כי איראן שלחה סוכנים לאותה מדינה לאסוף מודיעין על שגרירות ישראל, שגרירות ארצות הברית, ושגרירות איחוד האמירויות, לבדוק אפשרות לפיגוע באחת מהן. חלק מאותם סוכנים היו אזרחים אירופים שמחזיקים באזרחות איראנית במקביל.

במסגרת סיכול הפעולה הזו, נעצרו חלק מהסוכנים, חלקם באותה מדינה אפריקנית, וחלקם במדינות אחרות. הדיווח הנוכחי מגיע לאחר שמשטרת מומבאי הגבירה את האבטחה סביב מתקנים ישראלים ויהודים ברחבי העיר לאחר ניסיון הפיגוע ביום שישי האחרון בסמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי.

קצין משטרה בכיר אמר כי ננקטים כל האמצעים הדרושים, והמשטרה בודקת את האזורים בהם נמצאים מתקנים ישראלים ויהודים, ומגבירה את האבטחה שם. כך דווח בתקשורת ההודית.

עוד דווח, כי המשטרה נמצאת בקשר עם פקידי הקונסוליה הישראלית, עם בית חב"ד ובתי הכנסת הממוקמים ברחבי העיר.

דובר משטרת מומבאי, אמר: "אנו נוקטים בכל האמצעים הדרושים מבחינת הביטחון בכל המקומות".

כלי התקשורת בהודו דיווחו בשבת כי ארגון 'ג'ייש אל-הינד' המשתייך לאל קעידא, לקח אחריות על הנחת המטען.

חוקרי המשטרה ההודית איתרו הודעות בערוצי הטלגרם, בהן הופיעה נטילת אחריות של הארגון. שמה של ישראל לא הוזכר באותן הודעות, אך במשטרה מאמינים כי הפיצוץ הינו פיגוע נקמה נגד ממשלת הודו וכי צפויות התקפות נוספות. בהודו חושדים גם כן שזרוע איראנית עומדת מאחורי המעשה וכי מדובר בניסיון הטעייה.

שגרירות ישראל אפריקה ניסיון פיגוע איראן מוחסן פחריזאדה קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד