ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

שפע של נדידה באגמון החולה

שמורת החולה מזמינה אתכם לטיול רגלי או באופניים במקום קסום שלא דורש הליכה קשה ומתאים לכל המשפחה

מקום: שמורת החולה
סוג: המסלול מעגלי
תחומי עניין: מים בטבע, טבע ונוף
מתאים לילדים: מתאים לכל המשפחה, מיוחד לילדים

דיווש נוח וקליל במסלול העובר באחד האזורים העשירים ביותר בחי וצומח בארץ: סביב אתר ההצפה מחדש של חלק מביצת החולה הישנה, המושכת אליה שפע של בעלי-כנף ובעלי-חיים אחרים, אל מקווה המים המתהווה, הנמצא על מסלול הנדידה העיקרי של הציפורים בארצנו. במקום ניתן לצפות במגוון עופות-מים - גם נודדים וגם תושבי קבע במקום. המסלול מישורי לכל אורכו, על דרך רחבה וכבושה ההופכת את הרכיבה לחוויה נעימה לכל המשפחה.

איך מגיעים: 4 ק"מ אחרי הכניסה לשמורת החולה פונים ימינה (מזרח). עוקבים אחר שלט המכוון לבית אריזה ומנפטה. לאחר כקילומטר רואים משמאל מבנה גדול. ממשיכים עוד כ - 200 מטר עד השלט של קק"ל המעיד שהגעתם לתעלה המערבית . כאן מחנים את המכונית.

חוצים את התעלה המערבית וממשיכים ישר בעקבות השילוט לאגמון החולה.

חוצים את אפיק הירדן הישן והמקורי שעבר בלב החולה, והיום הוא משמש להובלת מים אל ההצפה המחודשת. בקטע זה מומלץ לעזוב את הדרך הראשית ולרכוב בשביל העובר סמוך לגדת המים.

חוצים תעלת מים וחוזרים לרכוב בדרך הראשית המובילה מזרחה.

כאן עוברת התעלה המזרחית המובילה את רוב מי הירדן לכינרת. נוסעים לאורך הירדן בעקבות השילוט לאגמון החולה.

עוזבים את תעלת הירדן וחוזרים לרכוב לצד אגמון החולה.

בפיצול שבילים זה מומלץ לבחור במסלול הארוך, המתואר בהמשך. העייפים יכולים להמשיך בנקודה זו ישר (מערב) לצד השטח המסומן כמרעה לעגורים לאורך 2 ק"מ ואז לפנות ימינה (צפון) לנקודת ההתחלה. אם בחרתם במסלול הארוך, המסלול עובר לצד שדרה נמוכה של הרדוף הנחלים.

פיצול שבילים. לאורך קטע זה, משמאלכם, נמצאת שמורת הטבע של החולה. בשטח חיים ומקננים שפע של בעלי-כנף ובעלי-חיים אחרים על העצים ובתוך הצמחייה העבותה. מומלץ לעצור לתצפיות אל השמורה ונופיה.

השביל מתעקל ועוזב את השמורה בדרכו לנקודת המוצא.

סיום בנקודת ההתחלה, ליד המנפטה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!