י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכירו את האיש

אחרי יותר מ-20 שנה לישראל שוב יש נציג רשמי במרוקו

נציג ישראל החדש במרוקו, דוד גוברין, שעושה שם את ימיו הראשונים אחרי חידוש היחסים, מספר על קבלת הפנים החמה שקיבל וההסתגלות ללהג המרוקני | "אנשים מזהים שאנחנו ישראלים ואומרים לנו: זו הארץ שלכם" • צפו

אחרי יותר מ-20 שנה לישראל שוב יש נציג רשמי במרוקו
דוד גוברין צילום: מתוך שידורי כאן 11

דוד גוברין, שבתפקידו האחרון היה שגריר ישראל בקהיר, מצרים, פועל בימים אלה ברבאט בירת מרוקו, לחיזוק הקשרים עם מרוקו, שאיתה חתמה ישראל על הסכם נורמליזציה לפני כחודש. בריאיון לרועי קייס ב'כאן 11' מספר גוברין על קבלת הפנים החמה שחיכתה לו במרוקו, ועל הפעילות שלו לקידום היחסים בין המדינות – שכבר החלה.

לדברי גוברין, המרקונים מחכים להגיע לישראל. ‏"אנשים מזהים שאנחנו ישראלים ואומרים לנו: זו הארץ שלכם", הוא מספר בריאיון טלוויזיוני ראשון ב'כאן 11, על קבלת הפנים החמה ועל ההסתגלות למקום.

גורם במשרד החוץ המרוקני אמר בסוף השבוע לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' כי הדיפלומט המרוקני, עבד א-רחים ביוד צפוי לעמוד בראש משרד הקישור של מרוקו בישראל. הוא העריך שביוד יגיע לישראל תוך שבוע. בשבוע שעבר דיווח האתר הסעודי אילאף על כך שלדיפלומט הוותיק יש את הסיכויים הגבוהים ביותר להתמנות לתפקיד. לפי שעה, אין הודעה רשמית של מרוקו בנושא. כך דווח בכאן 11.

כזכור ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שיחה עם מלך מרוקו מוחמד השישי בסוף השבוע האחרון, ראש המל״ל מאיר בן שבת שיחה טלפונית עם שר החוץ של מרוקו נאצר בוריטה.

השניים סיכמו על ביקור צפוי של משלחת מרוקנית רמת דרג בישראל בסוף החודש הבא וכן על ביקור משלחת ישראלית במרוקו שבראשה יעמוד ראש המל״ל בן שבת שתצא במהלך פברואר, בכפוף לנתוני התחלואה.

עוד סיכמו השניים על הקמת קבוצות עבודה משותפות לקידום המגעים בין המדינות במגוון תחומים; השקעות, תחבורה, מים, איכות הסביבה, אנרגיה, תיירות, אנרגיה ועוד. עקב מגבלות הקורונה, הקבוצות יקיימו את השיח באמצעים מקוונים.

ראש המל"ל בן שבת ושר החוץ המרוקני בוריטה דנו בפוטנציאל הגדול הקיים בשיתופי הפעולה השונים, שיטיב לא רק עם מרוקו וישראל, אלא עם האזור כולו.

הסכם שלום מרוקו דוד גוברין כאן 11 רועי קייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד