י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סקר מעודד

לראשונה: יש לנתניהו 61 מנדטים להקמת ממשלה

לפי סקר שמתפרסם הבוקר, יש עתיד מתחזקת ל-19 מנדטים • איחוד של העבודה וחולדאי משיג 7 מנדטים • וגנץ - מתחת לאחוז החסימה • 52 אחוזים השיבו כי היו מעדיפים קואליציה ללא החרדים • סקר 103fm - התוצאות המלאות

לראשונה: יש לנתניהו 61 מנדטים להקמת ממשלה
בנימין נתניהו מצביע בבחירות צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ערב סגירת הרשימות לכנסת ה-24, ו-50 ימים לפני הבחירות, הודיע משה (בוגי יעלון) שהוא ומפלגת תל״ם פורשים מהתמודדות בבחירות 2021. ההודעה מגיעה כיממה לאחר פרישתו של אבי ניסנקורן, עד לא מזמן שר המשפטים ואחד השחקנים הבולטים בגוש המרכז-שמאל, ממפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי.

האם המהלך השפיע על המפה הפוליטית?

מה שהתחיל כקרב בין נתניהו נגד בנט, הפך לנתניהו נגד סער, וכעת על פי תוצאות סקר מיוחד שנערך עבור רדיו 103fm - הפך לנתניהו נגד לפיד. מפלגת הליכוד ממשיכה במגמת ההתחזקות וזוכה בסקר 'פאנלס פוליטיקס' ל-32 מנדטים, המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד בראשות לפיד עם 19 מנדטים, אך נדמה כי נתניהו חושש דווקא מסער שממוקם כמפלגה השלישית עם 14 מנדטים.

הסיבה לחששו של נתניהו היא האפשרות שסער ובנט יחברו יחדיו, שכן, מהלך זה עלול לחסל את הסיכוי שנתניהו יוכל להיות רה"מ. אם כן, ימינה בראשות נפתלי בנט שזוכה ל-13 מנדטים תהווה את לשון המאזניים בבחירות הקרובות. בהמשך הרשימה, הרשימה המשותפת עם 10 מנדטים, המפלגות החרדיות זוכות ל-8 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו עם 7 ובתחתית הרשימה - העבודה של מרב מיכאלי עוברת את אחוז החסימה עם 5 מנדטים ומרצ מגרדת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. מתחת לאחוז החסימה נמצאות: הציונות הדתית, עוצמה יהודית-נעם, הישראלים והמפלגה הכלכלית. לראשונה מאז תחילת סבב הבחירות הרביעי, כחול לבן לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי הסקר עולה כי יש כ-80 מנדטים לגוש הימין, אך המחנה מפוצל - בעד נתניהו או נגד נתניהו.

על פי הסקר, נתניהו לראשונה משיג 61 מנדטים לגוש הימין עם המפלגות החרדיות וימינה. בנט לא הצהיר בצורה מפורשת על כוונותיו לחבור לנתניהו לאחר הבחירות, ולכן התמונה הפוליטית טרם התבהרה לחלוטין. באשר לשאלה כיצד ישפיע חיבור של העבודה והישראלים על המפה הפוליטית, עולה כי לפיד וסער ירדו במנדט, ומפלגת האיחוד תזכה ל-7 מנדטים. למרות זאת, החיבור לא ישנה את מפת הגושים, וגוש נתניהו עדיין יזכה ל-61 מושבים.

עוד נשאלו המשתתפים כיצד יצביעו אם מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' תרוץ בבחירות לכנסת ברשימה מאוחדת עם עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר ומפלגת נעם. עולה כי הליכוד, יש עתיד, ימינה ותקווה חדשה ייחלשו במנדט, שאר המפלגות יישארו ללא שינוי והאיחוד יניב 5 מנדטים.

לסיום, נשאלו המשתתפים האם היו רוצים שבקואליציה הבאה יהיו חברים המפלגות החרדיות. 52 אחוזים השיבו כי היו מעדיפים קואליציה ללא החרדים, ו-30 אחוז בלבד השיבו כי היו מעוניינים בקואליציה עם החרדים.

הסקר נערך אמש (ב') על ידי מנחם לזר - מנהל 'פאנלס פוליטיקס'. השתתפו בו 512  חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־2,943 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית היא 4.4 אחוזים.

עריכה: עופרי גליכמן, 103fm

ביבי נתניהו בחירות 2021 יש עתיד סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד