י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פער קיצוני

מחקר מטעם הקהילה החרדית: שני שלישים נדבקו בקורונה

קהילה חרדית בלונדון שזהותה לא פורסמה הזמינה מחקר מיוחד ולפיו נמצא כי שני שליש מחברי הקהילה נדבקו בנגיף הקורונה. מחקרים מראים שההדבקה בקרב החרדים בבריטניה הייתה גבוהה פי תשע מהממוצע הארצי

מחקר מטעם הקהילה החרדית: שני שלישים נדבקו בקורונה
חרדים בלונדון. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לקהילה חרדית אחת בלונדון יש את השיעור הגבוה בעולם בהידבקות בקורונה במהלך השנה האחרונה, כך על פי מחקר חדש, הסיבות לכך דיור צפוף, ויכולת כלכלית פחותה משאר האוכלוסייה, כך מפרסם ה'פייננשל טיימס'.

לפי הבדיקה הסרולוגית שבוצעה בקהילה יהודית חרדית אחת בלונדון שמונה כ-15,000 איש, מגלה כי כ-64 אחוזים מהם נדבקו בנגיף, כך על פי חוקרים מבית הספר ללימודי היגיינה ורפואה טרופית בלונדון שביצעו את המחקר.

"זה מראה עד כמה הפער בהידבקויות קיצוני, זה לא נגיף שפוגע באותה מידה בכולם", אמרה רוזלינד אגו, מומחית למחלות זיהומיות ואחת מחברי המחקר. פרופ' אגו הזהירה: "לא בטוח לומר שההגעה למספר הזה פירוש שהשגנו חסינות עדר", והוסיפה כי עדיין לא ידוע "אם יש תועלת בכך שכמעט כולם נדבקו".

עוד נאמר במחקר, כי "כמות ראיות הולכת וגוברת מראה כי קבוצות של מיעוטים חוו תוצאות חמורות הרבה יותר במהלך המגיפה, וחוקרים עסוקים בניסיון לנתח אילו גורמים עשויים להביא לפער כזה".

עוד דווח, כי אין נתונים דומים על קהילות יהודיות חרדיות אחרות בבריטניה, בין השאר משום שנדיר להשיג גישה מסוג זה לצורך ביצוע מחקר מדעי.

על פי המחקר שכלל 343 משקי בית ו-1,800 אנשים בין נובמבר לדצמבר 2020, עולה. כי למעלה מרבע מהילדים הצעירים, מתחת לגיל חמש, ומחצית מהילדים בגיל בית הספר יסודי נדבקו בעבר את בנגיף הקורונה.

הקהילה החרדית שהזמינה את המחקר לאחר שדאגה מהתחלואה הגבוהה, לא הגיבה לממצאיו. החוקרים לא פרסמו את שם הקהילה, כדי "למנוע מתח חברתי רחב יותר".

בשנת 2020, רשות הבריאות הציבורית באנגליה דיווחה, כי היו שיעורי מוות גבוהים יותר מקורונה בקרב היהודים, עם שיעור של 759 לכל 100,000 איש, כמעט כפול מזה של הציבור הכללי.

קורונה לונדון בריטניה מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד