י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בצל הלוויות הענק

סוער באולפן 'חדשות 12': יאיר שרקי מול דנה וייס

יאיר שרקי הידוע בקנאותו לשמירת הנחיות בקרב המגזר החרדי, נכנס לאולפן חדשות 12 והתעמת עם דנה וייס על הצביעות בהתרת ההפגנות מול איסור ההלוויות • המגיש עודד בן עמי סיכם: "הוויכוח הזה עוד לא הסתיים"

סוער באולפן 'חדשות 12': יאיר שרקי מול דנה וייס
יאיר שרקי צילום: צילומסך ערוץ 12

עיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי הידוע בקנאותו לשמירת הנחיות בקרב המגזר החרדי, התכנס לאולפן לדיון לאחר 2 ההלוויות ההמוניות שנערכו השבוע ברחובות ירושלים, והתעמת עם המגיש עודד בן עמי, והעיתונאית דנה וייס, על הצביעות בין היתר ההפגנות ואיסור ההלוויות.

בפתח דבריו אמר שרקי: "דיברנו על הפגנות, בואו וננצל את הדיון פעם אחת, אם הפגנה באוויר הפתוח אינה מדבקת, גם לוויה באוויר הפתוח אינה מדבקת אפידמיולוגית. אם זו מדבקת גם זו מדבקת".

המגיש עודד בן עמי ניסה להבהיר את ההבדל בהיצמדות לטיעון: "יש את החוק ואת החוק חייבים לקיים". שרקי הגיב שחוק משקף ערכים, וישנן קבוצות שונות עם ערכים שונים.

"יאיר שרקי יש פה בעיה אחרת" פתחה וייס במתקפה, "יש לנו מדינה עם כללי משחק, בכללי המשחק הדמוקרטיים נקבע שהזכות למחות נגד שלטון בוודאי בתקופה שבה יש כזו פגיעה בזכויות האדם והאזרח בגלל הקורונה, היא זכות עליונה".

שרקי ניסה להבין האם הזכות עליונה יותר מהערך היהודי של המדינה, וייס לא התבלבלה והשיבה: "בוודאי, זאת מדינה דמוקרטית, אתה רוצה תוך כדי קורונה לשנות?" תמהה.

יאיר הבהיר כי הוא רוצה לאזן בין ההגדות יהודית ודמוקרטית, וייס המשיכה להתעקש: "כללי המשחק הדמוקרטיים שמים את הזכות להפגין במקום אחר, אתה רוצה לבוא ולנהל את הדיון הזה (על האיזון בין מדינה יהודית לדמוקרטית, א.מ.) זה דיון מאד חשוב, אבל אי אפשר לנהל אותו תוך כדי ההפרה ותוך כדי הקורונה". עוד הוסיפה: "כל אחד יכול להפגין, גם ציבור חרדי וגם ציבור חילוני".

שרקי השיב לוויס: "זה כל כך טענה פשוטה, שהפגנה באוויר הפתוח אינה מדבקת, אז גם לוויה באוויר הפתוח אינה מדבקת". וייס מצדה תהתה: "אז למה הציבור הכללי מסתפק ב-20 אנשים בהלוויה בשטח פתוח?" עוד הוסיפה ותקפה, את האיסור להגיע לבתי הקברות ביום הזיכרון. "זו באמת שאלה טובה" השיב שרקי, ופירט: "קודם כל לדעתי ההנחיה לא להגיע ביום הזיכרון, אני שם את זה בצד. אבל אני אומר, אם באוויר הפתוח לא מדבק, אז באוויר הפתוח לא מדבק, ואם מדבק אז מדבק. את אומרת לי זה החוק, החוק אומר שהפגנה מותר וזה אסור, ואני אומר, בסדר, את החוק אפשר לשנות. בהתאם לעולם הערכי של המחוקק, ולדעתי החוק צריך לשקף את עולם הערכים השונה בין המגזרים השונים במדינת ישראל".

"אחרי שאמרתי את זה, עוד משפט אחד לסיום", ביקש שרקי: "אני מתבאס לנהל את הדיון הזה, כי כפי שאמרתי אני לא חושב שבזמן שהמחלקות מלאות בגלל שהשני מפר אני צריך להפר ואני בעד אגב שבמקרה הזה שני המגזרים יוותרו, לא יפגינו לכמה שבועות, ולא ייערכו הלוויות המוניות לכמה שבועות. זה המצב".

"תן לי להגיד לך משהו, בתור איש זקן לאיש צעיר, הוויכוח הזה עוד לא הסתיים". סיכם בן עמי. 

דנה ויס יאיר שרקי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד