כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בדיקות מטוש לנפש

נשיא המדינה ביקר את ילדי 'דור הקורונה' בבית החולים לבריאות הנפש

זהו הביקור הראשון בתולדות המדינה של נשיא מכהן בבית חולים פסיכיאטרי והוא בעל חשיבות עליונה להעלאת המודעות לרפואת הנפש • התפוסות במחלקות הסגורות עלו מאז הסגר הראשון ל-115%

נשיא המדינה ביקר את ילדי 'דור הקורונה' בבית החולים לבריאות הנפש
נשיא המדינה בבית החולים גהה צילום: קרדיט צילום: קובי גדעון/ לע"מ

נשיא המדינה המשיך בסבב הביקורים שהוא עורך בבתי החולים בתקופת המאבק בקורונה והיום (שלישי) הגיע למרכז לבריאות הנפש 'גהה', שחווה בתקופת הקורונה עלייה של 30% בפניות חדשות לבית החולים, והתפוסות במחלקות הסגורות עלו מאז הסגר הראשון ל-115%.

מדובר בביקור הראשון בתולדות המדינה של נשיא מכהן בבית חולים פסיכיאטרי והוא בעל חשיבות עליונה להעלאת המודעות לרפואת הנפש אמרו בהנהלת בית החולים. 

נשיא המדינה אמר בביקורו: "אף אחד לא צריך להתבייש אם הוא חש קושי נפשי. אם אתם או אתן חשים קושי נפשי, אל תשמרו אותו בבטן. אל תמתינו שהוא יתפתח למצוקה. אל תתחבאו ואל תחביאו, ובמיוחד אל תתביישו".

"הביקור כאן והמפגש עם ילדים ובני נוער, שיש מי שמכנה אותם כבר 'דור הקורונה' – הוא מטלטל,״ אמר הנשיא והוסיף: ״אי אפשר להישאר אדישים למצוקה, לסבל ולכאב. אנחנו בציבור הרחב לא מודעים לנזקים שעושה הקורונה לנפש. לנפשם של בני נוער, לילדים, לקשישים, למבוגרים. לנפש שלנו. של כולנו. ברור שאם היו לנו בדיקות מטוש לנפש, היינו יכולים לראות, בצורה ברורה, את נזקי המגפה והמגפות שלצידה: מגפת הבדידות, מגפת אי הוודאות. המגפה של הריחוק החברתי. אבל כרגע, אלה מגפות שקטות ושקופות. ולמגפה הזו יש מחיר נפשי. מחיר כבד. מחיר שעלול לעלות בחיי אדם, ובוודאי להשפיע על בריאותנו."

עוד הוסיף ריבלין: "ברור שאם היו לנו בדיקות מטוש לנפש, היינו יכולים לראות, בצורה ברורה, את נזקי המגפה והמגפות שלצידה: מגפת הבדידות, מגפת אי הוודאות והמגפה של הריחוק החברתי. אבל כרגע, אלה מגפות שקטות ושקופות. ולמגפה הזו יש מחיר נפשי. מחיר כבד. מחיר שעלול לעלות בחיי אדם, ובוודאי להשפיע על בריאותנו".

הנשיא הודה לצוותים הרפואיים ואמר: ״אתם הגיבורים השקופים של המאבק בקורונה. בריאות נפשית היא חלק בלתי נפרד מבריאות בכלל. אנחנו צריכים לעשות הכול כדי שאתם, שנמצאים בקו הראשון, במעוזים, בשוחות – בחזית הקורונה, סיירת הנפש שלנו – תוכלו להתמודד עם קשיי הנפש ובהצלחה".

הנשיא ריבלין קורונה גהה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד