י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שעה לכינוס ההנהלה

'המועצת' אישרה: הליך בוררות על המקום השלישי

שעה קלה קודם כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל במטרה לאשר את רשימת הסיעה לכנסת, סיכם המזכיר ולצר עם המועצת כי הויכוח בין בעלזא לויז'ניץ בנוגע למקום השלישי באגודה והשישי ברשימה הכללית - ילך לבוררות. עוד סוכם, כי גם דרישותיו הנוספות של פרוש יכנסו בבוררות

'המועצת' אישרה: הליך בוררות על המקום השלישי
ישראל אייכלר/יעקב טסלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כשעה בלבד קודם כינוס הנהלת אגודת ישראל, שאמורה לאשר את הרכב הרשימה לכנסת ה 24, חברי מועצת גדולי התורה אישרו לפתוח בהליך בוררות על המקום השלישי.

המחלוקת הוא בין חסידות בעלזא לחסידות ויז׳ניץ, כאשר כל אחד טוען כי המקום השלישי צריך להיות בידיו בטענה כי החסידות שלו גדולה יותר ובשל כך מגיע לו המקום השלישי - שהוא המקום השישי ביהדות התורה - המקום הרביעי באגודת ישראל הוא המקום השמיני ברשימה, שעל פניו אינו ריאלי.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בויז'ניץ הביעו הסכמה כבר לפני שבועיים להיפגש עם נציגי בעלזא ולדון בפשרה, כאשר בבעלזא התעקשו להביא למפגש את נציגי שלומי אמונים ובויז׳ניץ סירבו לכך ודרשו וביקשו לקיים את המפגש רק בין שתי החסידויות ללא מעורבות פרשו שלומי אמונים.

בשעות הבוקר והצהרים קיים מזכיר המועצת יעקב ולצר סבב התייעצות עם חברי מועצת גדולי התורה, הוא שאל את דעתם באפשרות לקיום בוררות על שאלת סדרי המקומות.

בתום ההליך, אישרו חברי המועצת לפתוח את ההליך, כשהם דורשים על-הדרך לפתוח את שלוש הדרישות שמציב פרוש, ובהן הקמת ועדת כספים פנימית במפלגה וכן העברת המקומות החמישי ומעלה לקהילות קטנות כדי לשלבם במפלגה.

בעוד שעה תתכנס ישיבת הנהלת המפלגה במטרה לאשר את הרשימה, כאשר מסתמן כי רק ארבעת המקומות הראשונים של גור, שלומי אמונים, ויז׳ניץ ובעלזא יעלו להצבעה.

בחסידות גור עדיין מנהלים דיון למי להעביר את המקום החמישי באגודה שהוא העשירי ביהדות התורה, כשהמגעים עם חסידות צאנז עדיין נמשכים אך טרם הגיעו לכדי סיכום.

אגודת ישראל יעקב ולצר מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד