י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מדינת ישראל נגד כולם

זעם ציבורי נרחב: המדינה סגרה את השמיים, אך לא סיפקה מענה

מדינת ישראל ידועה כמדינה שממהרת להוציא משלחות סיוע לכל אסון הומניטרי המתרחש בעולם, אך כעת, דווקא לאזרחיה שנתקעו בחו"ל היא לא מצליחה לתת מענה • סקירה קצרה על האטימות והאבסורד שבסגירת השמיים ללא היערכות מוקדמת | וגם על הזעם הרב של סוכני הנסיעות

זעם ציבורי נרחב: המדינה סגרה את השמיים, אך לא סיפקה מענה
בדרך לאומן צילום: Yaakov Naumi/Flash90

הסגר המוארך והמהודק מתארך שוב ושוב, השמיים נסגרו ואיתם גם תקוותם של אלפי ישראלים שנתקעו בחו"ל, מדינת ישראל מצידה הכריזה על הקמת וועדת חריגים שתאשר את כניסתם, אך הוועדה על פי הדיווחים עוד לא התכנסה, והתקשורת היחידה איתה דרך המייל מתנהל בעצלתיים.

לאור כך, אזרחי ישראל רבים מצאו עצמם תקועים פתאום במדינות זרות, כשהמדינה מבחינתה מאשימה אותם בעניין ומסרבת לקחת אחריות ולמצוא פתרונות.

שוחחנו בנושא עם שלומי ג'רמון מנכ"ל G-TRAVEL שאמר בזעם: "בעוד מדינת ישראל היא הראשונה להוציא טיסות חילוץ לכל מדינה בה מתרחש אסון, רח"ל. כשזה מגיע לאזרחיה היא מגלה אטימות מיוחדת".

"יש כרגע חתן שאמור להתחתן בארץ ביום חמישי הקרוב, הוא תקוע בקראון הייטס, ועדיין לא קיבלנו מענה מוועדת החריגים", אומר שלומי בכאב, ומספר עוד: "אישה רצתה לבוא להיפרד מאביה ששכב על ערש דווי, אתמול בלילה הוא נפטר והיא לא זכתה להיפרד ממנו".

ג'רמון הוסיף והבהיר: "הרשויות הקימו אמנם וועדת חריגים, אך התקשורת היחידה אתם הוא דרך מייל, ומהירות התגובה שלהם למקרים החריגים וההומניטריים ביותר, הוא איטי להחריד. בעצם אפשר להגדיר את המצב 'מדינת ישראל נגד כולם', יד ימין אינה יודעת מיד שמאל, ואף יותר חמור מכך".

"אנשים יצאו לדובאי בעידוד הממשלה שחתמה על הסכמי אברהם, כעת הם לא יכולים לחזור, רק דרך פרנקפורט, הטיסה מדובאי לשם לוקחת 7 שעות, מפרנקפורט לישראל, עוד 4 שעות, תוסיפו את שעות ההמתנה בין הטיסות, ותקבלו מסע של עשרות שעות, וזה לאחר שהושג האישור מוועדת החריגים".

היה להם זמן להתארגן, שאלתי את ג'רמון, בתשובה אמר: "המדינה הקציבה כ-40 שעות, לדוגמא כל מי שהיה בארצות הברית נדרש בנוסף לבידקת קורונה שלילית, תשוב לכך מתקבלת רק אחרי 48 שעות. עשרות נתקעו ואיש אינו נותן מענה".

"בנוסף, לישראייר המפעילה את קו החירום בין פרנקפורט לישראל אין הסכם מזוודות עם שאר החברות, וכך מישהו שכבר מגיע נניח מארצות הברית לישראל, נדרש לצאת מהשדה ולאסוף את מזוודתו, אך לפרנקפורט הוא לא יכול להיכנס, כי היא אינה מכניסה ישראלים". סיכם ג'רמון בזעם את האבסורד הנורא.

ישראל, סוכן וותיק מבית שמש שוחח עם בחדרי חרדים ואמר: "דיברתי עם מנהלים באל על והם אומרים לי 'יש לנו כעת מטוס שנמצא בניו יורק שאמור לחזור היום או מחר לארץ, אנחנו מנסים לבקש אישור להעלות עליו נוסעים ישראלים שרוצים לחזור לארץ ופשוט לא נותנים לנו".

"לא ביקשנו להעלות אזרחים זרים, אנחנו מבקשים אישור להעלות נוסעים שכל חייהם זה בישראל, והם יצאו לארה"ב לפני שהוחלט על סגירת נתב"ג, ופשוט אין עם מי לדבר פה", תקף ישראל.

עוד הוסיף: "המדינה מאפשרת לחברת 'ישראייר' להחזיר נוסעים מפרנקפורט בטיסת חילוץ, הדבר אינו פתרון עבור ישראלים בכלל! אירופה סגורה כעת לישראלים, נוסעים אשר תקועים בארה"ב ניסו ביום חמישי האחרון להעלות על טיסה לפרנקפורט על מנת להמשיך עם הטיסה של חברת ישראייר שיצאה ביום שישי האחרון, ולא העלו את הנוסעים למטוס בניו יורק בטענה שאירופה סגורה לישראלים, ומבחינת חברת התעופה אסור להם להעלות נוסעים לפרנקפורט, אותו דבר גם נוסעים שנמצאים באוקראינה וניסו להעלות על טיסה לפרנקפורט נענו בשלילה, מדינת ישראל הציעה פתרון שאינו מציאותי לאזרחיה".

טיסות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד