י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נועד עם הרב

שגריר ישראל החדש לאתיופיה: אסייע לחזק את הפעילות היהודית במרכז אפריקה

לקראת היציאה לשליחות הדיפלומטית, נועד השגריר החדש לאתיופיה אללי אדמסו עם הרב שלמה בן טולילא רב איגוד הקהילות היהודיות במרכז אפריקה • אדמסו: "ישראל מחויבת לחיזוק הקהילות היהודיות במרכז אפריקה"

שגריר ישראל החדש לאתיופיה: אסייע לחזק את הפעילות היהודית במרכז אפריקה
אללי אדמסו צילום: משרד החוץ

בסוף חודש נובמבר אישרה הממשלה את מינויו של אללי אדמסו לשגריר ישראל באתיופיה. לקראת יציאתו למקום לשליחותו הדיפלומטית לשלוש השנים הקרובות, נועד השגריר החדש עם רב איגוד הקהילות היהודיות במרכז אפריקה הרב שלמה בן טולילא, כדי לעמוד על מצבה של הקהילה היהודית באתיופיה והקהילות במדינות מרכז אפריקה.

במפגש ההיכרות שנערך באמצעות הZOOM סקר הרב בן טולילא את מצבה של הקהילה היהודית באתיופיה ואת פעילות שליח חב"ד ורב הקהילה הרב אליהו חביב שחנך לאחרונה את מקווה הטהרה היחיד הפעיל בכל אתיופיה. בנוסף שמע השגריר המיועד על בית הכנסת הרשמי שפועל בנמל התעופה הבינלאומי של אדיס-אבבה, שמהווה צומת מרכזי לכל מדינות מרכז אפריקה.

מר אדמסו, שישמש גם כשגריר (לא תושב) במדינות צ'אד ובורונדי, הביע התעניינות רבה בכל הפעילות של 'איגוד הקהילות היהודיות במרכז אפריקה', והתחייב לעמוד לעזר לפעילות בית חב"ד והקהילה היהודית של אדיס אבבה והיהודים שמתגוררים בצ'אד ובורונדי, זאת לצד סיוע ככל יכולתו לשדרוג בית הכנסת בנמל התעופה לטובת אלפי היהודים מכל העולם שעוברים במקום.

איגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה מאחד תחתיו את כל הקהילות היהודיות ובתי חב"ד שבמרחב הגיאוגרפי של מרכז אפריקה מאתיופיה במזרח ועד חוף השנהב במערב, עם 11 קהילות קבועות ופעילות יהודית עונתית במדינות רבות נוספות באזור.

השגריר והרב סיכמו להיפגש בקרוב על אדמת אפריקה ולבחון את שיתופי הפעולה והסיוע ההדדי האפשרי.

לדברי השגריר אללי אדמסו: "לאור השינויים הגיאופוליטיים באזור, מדינות רבות במרכז אפריקה הן שותפות אסטרטגיות של מדינת ישראל. ישנה חשיבות רבה לנוכחות יהודית בכל המרחב, ולכן ישראל מחויבת גם לחיזוק הקהילות היהודיות באזור. התרשמתי מאוד ושמחתי לשמוע על הפעילות של איגוד הקהילות היהודיות במרכז אפריקה. אני ואנשי השגרירות נעשה ככל יכולתנו לסייע לקהילות היהודיות באתיופיה ובכל האזור ונסייע גם לחיזוק בית הכנסת בנמל התעופה של אדיס אבבה שמשמש יהודים רבים שעוברים במקום".

אתיופיה שגריר ישראל אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד