י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הבעיה אצל הצעירים

מנהלת המבצע מסבירה: למה מספר המתחסנים יורד?

מנהלת מבצע החיסונים בשירותי בריאות כללית שוחחה עם ענת דוידוב ב-103FM והסבירה את הירידה בהיענות להתחסן. לדבריה, "הבעיה היא באוכלוסיות היותר צעירות, ששם יש היענות פחותה, וכן עם אחוז המתחסנים באוכלוסיית המורים"

מנהלת המבצע מסבירה: למה מספר המתחסנים יורד?
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעוד הסגר הכללי נמשך ונתוני התחלואה מקורונה עדיין לא מעודדים, דווקא קצבו של מבצע החיסונים שאמור להחזיר את ישראל לשגרה – הולך ומאט. כלנית קיי, מנהלת מבצע החיסונים בשירותי בריאות כללית, שוחחה עם ענת דוידוב ב-103fm והתייחסה לירידה בהיענותם של התושבים להגיע ולהתחסן. קיי סיפרה על אחוזי ההתחסנות בקרב צוותי ההוראה והסבירה גם על יעילותם של החיסונים נגד המוטציות השונות.

"אוכלוסיות התיעדוף הראשונות שמשרד הבריאות קבע, של קשישים וחולים כרוניים, התחסנו בהיקפים מאוד גדולים", סיפרה קיי על התוצאות המעודדות יותר של מבצע ההתחסנות. "לשמחתי, אנחנו מגיעים לאחוזים גדולים. יותר מ-80 אחוז מהאוכלוסיות הללו קיבלו כבר את מנת החיסון הראשונה, ומחצית מהם קיבלו כבר את המנה השנייה. החיסון בקרב אוכלוסיית הקשישים והחולים הכרוניים מתקדם והגענו להישגים יפים".

"הבעיות הן באוכלוסיות הצעירות יותר", הסבירה. "משרד הבריאות מאפשר לנו כיום לחסן בני 35 ומעלה, ובקבוצה זו יש היענות פחותה משקיווינו. גם בקרב בני נוער בגילאי 16-18 שיעור ההתחסנות לא גבוה. קיווינו לחסן לפחות 60-70 אחוז מהאוכלוסייה הזו, אך הכמות נמוכה יותר ועומדת על כ-40 אחוז".

בני הנוער לא ממהרים להתחסן וכך גם צוותי ההוראה ברחבי הארץ, וזאת על אף הקריאה מצד גורמים רבים לפתוח מחדש את מערכת החינוך כבר בשבוע הבא. "כרגע כ-50 אחוז בלבד מצוותי ההוראה שמבוטחים בכללית התחסנו, וזה לא הרבה", סיפרה קיי על הנתונים. "אם אנחנו רוצים לפתוח את מערכת החינוך בשבוע הבא, ועל מנת למנוע את התפשטות המגפה בבתי הספר ומוסדות החינוך, חשוב מאוד שאחוז גבוה של המורים יהיה מחוסן".

מדוע רבים כל כך שיכולים להתחסן טרם עשו זאת? "חלק מהאנשים חוששים. אנשים חושבים שהחיסון מיועד בעיקר לאנשים עם מחלות רקע, הם חושבים שהקורונה מסוכנת רק למי שסובל מחלות רקע. אנשים טועים בזה. בשבועיים-שלושה האחרונים, אנחנו רואים תחלואה קשה גם בקרב אנשים שאין להם מחלות רקע", הדגישה קיי וקראה לאוכלוסיות שיכולות להגיע ולהתחסן: "מיום א' אנחנו רואים האטה משמעותית בכמות המתחסנים. יש לנו מתחמים פתוחים, יש לנו חיסונים. אנשים צריכים לבוא ולהתחסן, כי הזמן יקר וכל יום שעובר והמגפה לא נבלמת, אנחנו מאבדים זמן".

בהמשך, סיפרה קיי על יעילותם של החיסונים גם נגד המוטציות השונות של הנגיף שהתגלו בשבועות האחרונים. "חשוב להבין, לפי המחקרים של פייזר החיסון יעיל גם כלפי המוטציות החדשות שמתפתחות. אולי לא באותו היקף ואולי לא ב-95 אחוזי יעילות, אבל החיסון בהחלט מגן גם מפני מוטציות, מפחית את עוצמת המחלה, מפחית את ההדבקה ואת הסיכון", היא אמרה והוסיפה: "אם אנחנו רוצים לחזור לשגרה ככל שניתן, הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות אחוז גבוה של מתחסנים. ככל שנאט את קצב ההתחסנות, הקצב של החזרה לשגרה יואט".

עריכה: ג'וני דוב, 103FM

 

קורונה חיסון לקורונה חיסונים רדיו 103 FM שירותי בריאות כללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד