ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כל התרחישים

48 שעות לסגירת הרשימות: הליכוד מצטמקת, העבודה מזנקת

בחדשות 13 לא המתינו לחיבורים הצפויים להתרחש ביומיים הקרובים עד סגירת הרשימות לכנסת ה-24, ושלחו את הסוקר קמיל פוקס לבחון עבורם את הלך הרוח כמו גם תרחישים של איחודים ופיצולים שונים

48 שעות לסגירת הרשימות: הליכוד מצטמקת, העבודה מזנקת
פתקים בקלפי צילום: בחדרי חרדים

קצת יותר מ-48 שעות לסגירת הרשימות ובערוץ 13 שלחו את הסוקר קמיל פוקס לבחון את מפת המנדטים הצפויים לכנסת ה-24, לפני מפת החיבורים שנכונו לנו ביומיים שנותרו עד סגירת הרשימות.

על פי הסקר של ערוץ 13 הליכוד יורד ל-29 מנדטים. מתמודדים אחד מול השני יאיר לפיד עם יש עתיד יחד עם גדעון סער ותקווה חדשה, שניהם עם 16 מנדטים, הרשימה הערבית המשותפת יציבה יחסית עם 10 מנדטים, כמו גם ימינה של נפתלי בנט 10, העבודה בהובלת מרב מיכאלי מזנקת ל-8 מנדטים, כמוה גם יהדות התורה עם 8 מנדטים.

עוד עולה בסקר כי מפלגת ש"ס מקבלת 7 מנדטים בלבד. ישראל ביתנו אף היא עם 7 מנדטים, מרצ יציבה עם 5 המנדטים שלה, סוגרת את הרשימה כחול לבן עם 4 מנדטים בלבד.

עוד בדקו בסקר של חדשות 13 תרחיש של איחוד בין מפלגת העבודה בהובלת מרב מיכאלי, עם מפלגת 'תנופה' של עופר שלח יחד עם ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, כולם יחד אפילו אם יתאחדו יקבלו 11 מנדטים בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להוביל ראש הממשלה נתניהו עם לא פחות מ-35%. הפורש מהליכוד גדעון סער הרחק אחריו עם 16%. יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד שלישי עם 14%, יושב ראש ימינה נפתלי בנט זוכה ל-9% בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה בישראל. סוגר את הרשימה ראש הממשלה החליפי בני גנץ שקיבל 7% בלבד.

עוד נשאלו משתתפי הסקר בהנחה שלגוש להחלפת נתניהו יש אפשרות להקים ממשלה את מי תעדיפו לראות בתפקיד ראש הממשלה. 23% השיבו כי הם מעוניינים בגדעון סער בראשות, 20% מעדיפים את בנט, לפיד שלישי עם 19%. 27% השיבו כי אף לא אחד מהם אינו ראוי להנהגת המדינה.

לא עוברות את אחוז החסימה: מפלגת הכלכלית של הפרופסור ירון זליכה עם 2.7%. הציונות הדתית, של בצלאל סמוטריץ' עם 2% כך גם עוצמה יהודית. הישראלים של חולדאי עם 0.9% בלבד.

בנוסף עלה ירוק, גשר של אורלי לוי-אבקסיס, תנופה של עפר שלח וגם מפלגת ותיקי ישראל בראשות דני יתום אינן עוברות את אחוז החסימה.

על פי הסקר הנוכחי זוהי מפת הגושים: הגוש להחלפת נתניהו זוכה ל -66. גוש נתניהו מקבל רק 44, וימינה של בנט בגוש עצמאי עם 10 מנדטים בלבד.

עוד נבחן תרחיש בו הבית היהודי והציונות הדתית, סמוטריץ' וחגית משה יתאחדו והם מסכימים לצרף גם את עוצמה יהודית של בן גביר. כשבמקביל רע"מ בראשות מנסור עבאס מתפצלת מהרשימה המשותפת.

בתרחיש כזה הליכוד ונתניהו נחלשים עוד יותר ל-27, יש עתיד של לפיד, יורדת במנדט ל-15, תקווה חדשה של סער עם 14. ימינה של בנט עם 8, המשותפת מינוס רע"מ של מנסור עבאס עם 8, וכך גם יהדות התורה. ש"ס וישראל ביתנו עם 7, כמו גם העבודה. איחוד הימין בין סמוטריץ' ובן גביר מקבל 6, מרצ 5, ועל סף אחוז החסימה כחול לבן 4, וכך גם רע"מ של מנסור עבאס עם 4 מנדטים.

בחירות 2021 סקר מירב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד