י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יומיים להגשת הרשימות

סוער ב'אגודת ישראל': ההנהלה התפזרה בלי לאשר את הרשימה לכנסת

יומיים להגשת הרשימות בוקה ומבולקה בסיעה החסידית, כאשר בעוד הגיעו באגודת ישראל ודגל התורה לסיכומים, עימות סוער בין ליצמן וטסלר לבין פרוש ואייכלר, זאת ברקע דרישת בוררות בבית דין. במהלך ועידת אגו"י שהתכנסה הערב נרשם עימות סוער בין פרוש לליצמן | כל הפרטים

סוער ב'אגודת ישראל': ההנהלה התפזרה בלי לאשר את הרשימה לכנסת
ועידת אגודת ישראל צילום: באדיבות המצלם

הנהלת אגודת ישראל התכנסה הערב (שלישי) לישיבה סוערת, בה היו אמורים לאשר את רשימת המפלגה לכנסת ה-24, שקדמה לה הוראה דרמטית של מועצת גדולי התורה, לצאת להליך בוררות על סדרי המקומות. הישיבה התפזרה ללא הצבעה.

חברי ההנהלה הגיעו לכינוס שהתקיים במתווה קפסולות מיוחד בבני ברק, כשהמטרה הייתה לאשר את הרכב הרשימה, שבמקום הראשון ב'אגודת ישראל', יעמוד השר יעקב ליצמן, במקום השני מאיר פרוש, במקום השלישי יעקב טסלר ובמקום הרביעי ישראל אייכלר.

בעקבות הוראות מועצת גדולי התורה לקיים הליך בוררות, הוחלט בתום הדיון שלא להצביע על הרשימה ולהסמיך את ועדת השמונה, שתתכנס מחר בשעה 10:00, לדון בדרך בה יקיימו את הליך הבוררות.

יו"ר 'אגודת ישראל' ליצמן אמר בכינוס: "אני לא מתכוון להתייחס לדברים שבמחלוקת כי יש מקומות בהם נוכל לטפל בזה ואני בטוח שנגיע להבנות בצורה טובה ונצא מחוזקים למערכה הגדולה".

יו"ר סיעת 'שלומי אמונים', סגן השר מאיר פרוש הודיע כי יתנגד בהצבעה: "אם רוצים להכריע היום, את אחד משלושת הנושאים, ולהעביר אחר כך לוועדת השמונה זה נגד מה שחברי מועצת גדולי התורה ביקשו מאיתנו. אם אנחנו הולכים להכריע באחד הנושאים היום, אני חושב שוועדת השמונה תעשה את זה ותעשה בוררות".

במהלך הדיון נרשם עימות סוער בין השר ליצמן לסגן השר מאיר פרוש.

ליצמן: הכל זו פיקציה

אחד הנוכחים: מועצת גדולי התורה זו פיקציה?

פרוש: מותר לי לדבר?

‏ליצמן: אתה מדבר כל הזמן לעיתון.

פרוש: מי שדיבר קודם היה אתה - אמרת שלא מעניין אותך מפרוש ואייכלר.

פרוש: הרבי מבעלזא חרג מהרגלו וביקש בוררות. אליו הצטרפו המועצת. זה נראה לך פיקציה?

נציג ויז'ניץ, חבר הכנסת יעקב טסלר אמר בדיון: "גם אם ישנם ויכוחים והם לגיטימיים, עלינו לנהל אותם בבית. לשפוך שמן למדורה זו דרך ליברמן וחבריו שמלבים נגדנו את השנאה", לדבריו, "זה שאיננו מגיבים בתקשורת, לא אומר שאין לנו תשובות! ושאנו נבהלים מול מתקפות פנימיות! יש לנו מענה ברור לכל נושא ועניין, והסברנו הכל בוועדת השמונה. מתוקף האחריות שלנו למען אגו"י, איננו נגררים ומעדיפים להיות 'שומעין חרפתם ואינם משיבים'".

חבר הכנסת ישראל אייכלר, לעת עתה מקום שמיני ברשימת יהדות התורה לכנסת, אמר בדיון: "יש דרכים להגיע לשלום. אני בטוח שההנהלה תפעל לפי הוראת מועצת גדולי התורה ותסמיך הערב את וועדת השמונה לקבל החלטות, ובאם לא יצליחו, לקבוע את הליך הבוררות".

בסיעה המרכזית מקווים כי לא יסתיים הליך הבירור עד להגשת הרשימות ביום חמישי בחצות, כאשר הם אומרים כי באם ייפתח הליך שכזה, הם ידרשו לברר גם את הזכאות של המקום השני, מנגד בסביבת פרוש אומרים כי הם יבקשו לפתוח דיון גם בנושא המקום הראשון ב'אגודה'.

אגודת ישראל שלומי אמונים מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד