י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הפר את תנאיו"

הנשיא פוטין שלח את מנהיג האופוזיציה לכלא

כשלושה שבועות לאחר שנחת ברוסיה מברלין, בית משפט במדינה גזר את עונשו של אלכסיי נבלני - 32 חודשי מאסר, זאת חרף המחאות ההמוניות ברחבי המדינה נגד מעצרו

הנשיא פוטין שלח את מנהיג האופוזיציה לכלא
מתוך האינסטגרם שלו צילום: אלכסיי נבלני

בית המשפט ברוסיה בשליחותו של הנשיא ולדימיר פוטין, שלח את מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני ל-32 חודשי מאסר וזאת בטענה כי "הפר את תנאיו".

כזכור בחודש שעבר נעצר אלכסיי נבלני לאחר שחזר מברלין למוסקבה מאז שהורעל בגז עצבים נוביצ'וק וטופל בגרמניה.

נבלני הוא יריבו הגדול של הנשיא פוטין שהצליח להוציא לרחובות בכל רחבי רוסיה עשרות אלפים שהפגינו למען שחרורו. השוטרים עצרו אלפי מפגינים.

הרשויות קבעו כי ההפגנות אינן חוקיות. שוטרים סגרו תחנות מטרו וחסמו את מרכז העיר מוסקבה הבירה בכדי למנוע מאזרחים להגיע להפגנות נגד הנשיא ולדימיר פוטין ובעד אלכסיי נבלני.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הכחיש את הדיווחים כי הוא הבעלים של ארמון עצום על חוף הים השחור, כפי שטען נבלני בסרטון שהפך לוויראלי ברוסיה וצפו בו יותר מ-100 מיליון פעמים. אשתו של נבלני, יוליה נבאלאניה, הייתה בין העצורים במחאה שהתקיימה בראשית השבוע, אך היא שוחררה כעבור שעות.

לקראת ההפגנה, כתבה יוליה בחשבון האינסטגרם שלה: "אם נישאר בשקט, אז הם יכולים להגיע מחר אלינו". מהמשטרה נמסר כי ההפגנות אינן חוקיות והרשויות הרוסיות הזהירו כי ההתכנסויות של אלפי אנשים עשויות להפיץ את נגיף הקורונה.

ולדימיר פוטין עונש מאסר אלכסיי נבלני נשיא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד