י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מצב נפיץ

גרמניה: 1,200 ימנים קיצונים מורשים להחזיק נשק

סוכנות הביון של גרמניה חשפה כי ליותר מ-1,200 ימנים קיצוניים יש רישיון נשק. הרשויות דיווחו גם כי מאות קיצוניים השתתפו באימוני ירי, בעיקר מחוץ לגרמניה

גרמניה: 1,200 ימנים קיצונים מורשים להחזיק נשק
אילוסטרציה צילום: unsplash

במהלך מעקב אחר ימנים קיצוניים, סוכנות הביון המקומית הגרמנית BfV גילתה כי ל-1,203 מהם יש רישיון להחזיק כלי נשק, על פי נתונים מדצמבר 2019 שפרסם משרד הפנים, 528 בעלי רישיונות היו מארגון 'רייכסבורגר', ארגון ימני קיצוני המתנגד לדמוקרטיה של גרמניה. השימוש במטווח ירי כשלעצמו הוא "לא עבירה פלילית", אך ימנים קיצוניים שמחזיקים נשק הוא סכנה גדולה.

בגרמניה יש שתי אפשרויות לקבל אישור נשק, אחת לציידים, והשנייה לאנשים כמו שומרי ראש שצריכים להיות עם נשק להגן על לקוחותיהם.

בדיון על חוקי החזקת הנשק בבונדסטאג בדצמבר 2019, מומחה לענייני פנים מרטינה רנר, נתנה הערכה כי ליותר מ-700 "ניאו נאצים" עדיין יש נשק. בדו"ח מיוחד בספטמבר האחרון העריכה סוכנות BfV כי 13,000 ימנים קיצוניים שמועדים לאלימות חיים בגרמניה. הסוכנות גם ציינה "זיקה בולטת" לכלי נשק מה שמכונה "הימין החדש".

רנר, שהיתה בוועדות חקירה פרלמנטריות בעבר על מעשי טרור, אמרה ביום שלישי כי הנתונים האחרונים "מוכיחים את האיום ההולך וגובר של ניאו נאצים וגזענים".

גרמניה ימין קיצוני כלי נשק רישיון נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד