ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ארה"ב: נתניהו התחייב לא לבנות ברמת שלמה

בהצהרה שפרסם משרד החוץ האמריקני לרגל פתיחת שיחות הקרבה, נאמר: נתניהו התחייב להקפאת הבנייה ברמת שלמה לשנתיים לפחות • השיחות עצמן יישארו חסויות • מתקפה בימין נגד נתניהו

רמת שלמה. צילום: יעקב נחומי
רמת שלמה. צילום: יעקב נחומי

ממשל ארה"ב הודיע, עם פתיחת שיחות הקרבה בין ישראל לפלשתינים, כי אם מי מהצדדים ינקוט צעדים במהלך שיחות הקירבה שיפגעו באמון באופן משמעותי, תטיל עליו ארה"ב את האחריות המלאה, תוך הבטחה שהשיחות יימשכו.

בהודעה שפרסם השליח מיטשל הוא הודיע, כי סיבוב ראשון של שיחות הקירבה הושלם. "שני הצדדים נוקטים צעדים ברורים כדי לסייע ליצור את האווירה לעידוד שיחות מועילות, לרבות הצהרה של הנשיא הפלשתיני כי יפעל נגד ההסתה מסוג כלשהו, ומבנימין נתניהו שלא תהיה בנייה ברמת שלמה במשך שנתיים. שניהם מנסים להתקדם בנסיבות קשות ואנחנו משבחים אותם על זה".

כאמור, בהודעה האמריקנית הועברה אזהרה חריגה לצדדים. "כפי ששני הצדדים יודעים, אם אחד מהם יפעל במהלך שיחות הקרבה בצורה שאנחנו נחליט שפוגעת באמון, נטיל עליו את מלוא האחריות ונבטיח שהמגעים יימשכו", נאמר.

מיטשל אמר, כי קיבל התחייבויות משני הצדדים, וכי ארה"ב מצדה הבטיחה לצדדים הבטחות שיאפשרו להתקדם. מיטשל הבהיר שהשיחות עצמן יישארו חסויות. הוא צפוי לשוב לאזור בשבוע הבא.

רק מספר שעות חלפו מההודעה לפיה ישראל הבטיחה להקפיא למשך שנתיים את הבנייה בשכונת רמת שלמה בירושלים - וכבר חברי כנסת רבים מן הימין תוקפים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ח"כ אריה אלדד, חבר בסיעת האיחוד הלאומי אמר: "ההודעה שהגיעה מארה"ב על כך שנתניהו התחייב להקפיא את הבנייה ברמת שלמה לשנתיים מוכיחה כי נתניהו שיקר וממשיך לשקר לציבור בוחריו כשהוא מכריז גבוהה גבוהה שהוא ממשיך את הבנייה בירושלים. נתניהו בוגד בבוחריו ובאידיאולוגיה שבשמה נבחר".

חבר סיעת האיחוד הלאומי, ח"כ אורי אריאל, אמר כי הודעתה של ארה"ב על הקפאת שכונת רמת שלמה בירושלים משמעותה שנתניהו מתכנן לחלק את ירושלים, "ראש ממשלה לתפארת", גינה אריאל את נתניהו.

ח"כ זבולון אורלב, יו"ר סיעת הבית היהודי, אמר בתגובה להודעת גור'ג מיטשל: "אם נתניהו לא יבהיר ולא יבנה בפועל את ירושלים, לדעתי הוא לא יכול לבנות על הקואליציה הנוכחית. הגיע הזמן שמעבר להצהרות גבוהות יהיו גם מעשים, ואני מצפה שהוא יכחיש את ההודעה האמריקנית".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ, זעם על הודעת ארה"ב ואמר כי על חברי הכנסת וחברי הליכוד להפסיק לטמון את הראש בחול ולהחליף את נתניהו באופן מיידי. "מי שמביא להפסקת הבנייה בירושלים גורם לייבושה וחורבנה של העיר ואינו ראוי להיות ראש ממשלה".

מקורבים לראש הממשלה אמרו בעקבות הודעת מיטשל, כי "מה שהוסבר לאמריקאים ולביידן הוא זה שבין אישור תוכנית לתחילת הבנייה עצמה זה זמן שלוקח שנתיים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד