י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פאר החצר

חידוש דקים במרפסות וגינות

לכל דק יש הוראות תחזוקה שונות, בהתאם לחומר העץ הספציפי שממנו הוא עשוי, וחשוב להישמע להוראות אלה. במידה ומשתמשים בחומרי ניקוי מקצועיים • הכירו את המומחים לכל עבודות צביעה וחידוש דקים ופרגולות עץ בפריסה ארצית

חידוש דקים במרפסות וגינות
דקים לחצר צילום: freepik

אחת מהדרכים הטובות ביותר ליצור הצללה במרפסות, גינות וחצרות היא באמצעות בניית דק דקורטיבי. דקים מעץ הם נפוצים מאוד בארץ, קל לבנות ולהקים אותם, וגם עלותם יחסית אינה יקרה. אך את הדק צריך גם לתחזק עם הזמן. אם לא תתבצע התחזוקה השוטפת של הדק, שיכולה להיות פשוטה למדי ולכלול רק מריחה של חומר מיוחד אחת לשנה–הדק עלול להיות חשוף לנזקים.

נזקים שכיחים לדקים מעץ הם נזקי רטיבות, נזקי שמש ויובש וגם פגיעה של מזיקים שונים ומכרסמים קטנים. דקים שסבלו מנזקים כאלה לאורך זמן רב אינם נראים טוב,במיוחד בהשוואה לצורה שבה נראו כאשר הם רק הוקמו. למרבה המזל, גם דקים שסבלו מפגיעות במשך הזמן יכולים להיות משוקמים על ידי ביצוע פעולה של חידוש וצביעת דקים כולל שיוף מלא עם מכונות שיוף או לחץ מים(גרניק).

למה לבצע חידוש דקים?

פעולת חידוש דקים מאפשרת לשקם את מראהו של הדק, ולשוות לו מראה מחודש ורענן. במסגרת החידוש, שאותו ניתן לבצע לכל סוג של דק, מבצעים תיקונים בדק, ליטוש במקומות הנחוצים, צביעה מחודשת וכן ציפוי שימנע נזקים עתידיים נוספים.

על ידי חידוש דקים ניתן למנוע את הצורך להרוס את הדק ולבנות במרפסת או בחצר דק חדש במקומו. הפעולה יכולה לחסוך כך כסף רב. במקום לבנות דק חדש, כל מה שצריך לעשות זה להתקשר לחברת עבודות עץ שעוסקת בחידוש דקים ולקבל הצעת מחיר מותאמת אישית.

מחירים של חידוש דק

המחיר של חידוש הדק יהיה תלוי במידה רבה במצבו הנוכחי של הדק. חידוש דקים שמצבם עדיין טוב למדי ופעולת החידוש שלהם תצריך רק ליטוש בסיסי ומריחת חומר שימון יעלה בין 30 ל-40 ש"ח למ"ר בממוצע.

במקרים שבהם הדק מצריך פעולת חידוש מורכבת יותר, המחיר יכול לעלות ל-80 עד 100 ₪ למ"ר. במקרים כאלה החידוש יכלול הורדה של השכבה החיצונית הקיימת של הדק, שטיפה של העץ ולבסוף ליטוש וצביעה. כמובן שמחיר החידוש תלוי תמיד בגודל הדק. בעלי מקצוע רבים יציעו הנחה במקרים שבהם מדובר בדק גדול במיוחד, אך בכל מקרה המחיר הסופי יחושב מאופי הפעולות שיש לבצע ומהגודל של הדק במ"ר.

כיצד לתחזק את הדק שלכם?

לאחר שמחדשים את הדק, יש לשמור על תוצאות החידוש על ידי ביצוע תחזוקה בסיסית אחת לשנה. חומר העץ הוא חומר שחשוף לפגעי אקלים ומזג אוויר, ולכן יש לדאוג לשמור עליו. בדרך כלל פעולת התחזוקה הבסיסית היא ניקוי של הדק עם חומרים מיוחדים לכך, ולאחר מכן מריחה של שמן שמייצר ציפוי שדוחה כתמים ופגעים שונים.

לכל דק יש הוראות תחזוקה שונות, בהתאם לחומר העץ הספציפי שממנו הוא עשוי, וחשוב להישמע להוראות אלה. במידה ומשתמשים בחומרי ניקוי מקצועיים, יש להתייעץ עם מי שהקים או חידש את הדק לגבי השאלה באיזה חומר להשתמש, וכן למלא במדויק אחר ההוראות שמופיעות על בקבוק החומר.

בכל שנתיים או שלוש מומלץ בכל מקרה לבצע ליטוש וצביעה של הדק על ידי איש מקצוע, כדי לשמר את הדק במצב רענן ומחודש כל הזמן. 

לסיכום

אין שום סיבה טובה להיות בעלים של דק מוזנח ומלוכלך. לדק מעץ יש לא רק תפקיד פונקציונלי, אלא הוא גם מרכיב קישוטי חשוב בגינה, בחצר או במרפסת. כדי לשמר את הדק במצב טוב ורענן, מומלץ לבצע חידוש מקצועי שלו אחת לכמה זמן. חידוש הדק יחזיר לו את הנראות הטובה שהייתה לו כאשר הוקם, ובעזרת תחזוקה עצמית פשוטה למדי, ניתן להבטיח כי מצבו יישאר כך לטווח ארוך.

הכתבה באדיבות אתר "אלופי העץ" - מומחים לכל עבודות צביעה וחידוש דקים ופרגולות עץ בפריסה ארצית.

חצר טיפוח גינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד