י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כעת זה סופי

'הרשימה המשותפת' התפרקה, רע"מ תרוץ לבדה

הרשימה הערבית המשותפת, כבר לא. מנסור עבאס המשיך בקו המרדני שנקט בחודשים האחרונים מול חבריו לרשימה, והבוקר הודיעו ברשימה הערבית כי 3 הסיעות, חד"ש תע"ל ובל"ד ירוצו בנפרד מרע"מ בהובלתו של עבאס. ואיך נתניהו קשור לכל זה?

'הרשימה המשותפת' התפרקה, רע"מ תרוץ לבדה
הרשימה המשותפת צילום: פלאש 90

40 שעות לסגירת הרשימות, והדרמה במערכת הפוליטית הולכת ומתעצמת. לאחר חודשים של ארטילריה כבדה בתוך הנגמ"ש של הרשימה הערבית המשותפת, הבוקר (רביעי) הוכרעה המערכה, הרשימה הערבית המשותפת כבר לא.

הרשימה המשותפת שהוקמה לאחר שיו"ר ישראל ביתנו העלה את אחוז החסימה מה שהצריך את ארבעת הסיעות שהרכיבו עד היום את הרשימה, רע"מ תע"ל בל"ד וחד"ש להתאחד על מנת לא להיעלם מהזירה הפוליטית, התפרקה היום. עם הודעתה של סיעת רע"מ בהובלת מנסור עבאס כי הם רצים באופן עצמאי.

על פי תקנון מפלגת רע"מ, מועמד מטעמה יכול לכהן רק למשך 3 כנסות, לאור כך הבין עבאס כי באם הוא רוצה להמשיך ולכהן בכנסת הוא צריך להמציא עצמו מחדש, לאור כך ש-3 הכנסות בהן כיהן הסתיימו הרבה לפני זמנן.

עבאס החל בחודשים האחרונים לעשות קולות של חוסר שביעות רצון פוליטית מהמשך החיבור עם הרשימה, הוא החל להתקרב לנתניהו והליכוד, ואף הסכים בתפקידו כסגן יו"ר הכנסת לעמוד לצד הקואליציה עת הצליחו חברי האופוזיציה להביך אותם בצורה קשה. אז נפגש עבאס עם היו"ר יריב לוין, וברשימה הערבית המשותפת הפנימו כי הם נמצאים בבעיה.

עבאס הוסיף ולא שלל תמיכה בחוק צרפתי שייטיב עם נתניהו, ועוד אמירות שחבריו התפלצו מהן. עבאס מצדו הבהיר כי הוא אינו נתון בכיסו של אף אחד, אני לא ימין ולא שמאל, הצהיר והבהיר, אני עם מי שמספק את דרישותיי עבור החברה הערבית בישראל.

ברשימה הבהירו בשבועות האחרונים כי באם מנסור עבאס לא יתקפל הוא יוסר מהרשימה, עבאס מצדו המשיך לעמוד בגאון על דרישותיו, לחלקן לא יכלו חלק מחבריו לרשימה להסכים, וכאמור הבוקר דווח על ההתפצלות הסופית. 

יצוין כי מנגד יש הטוענים כי מדובר רק במנוף לחץ עבאס, והסיפור אינו גמור. במקביל ממשיך ראש הממשלה את מסע הבחירות שלו ברחוב הערבי, בכך מלחיץ הוא עוד יותר את הרשימה הערבית המשותפת, לצורך כך אף פתח נתניהו בימים האחרונים חשבון פייסבוק בערבית.

חשוב לזכור כי ישנם סקרים בהם עבאס מצליח לעבור לבדו את אחוז החסימה, יכול להיות שמדובר יהיה באצבעות קריטיות עבור נתניהו בהקמת ממשלתו, או במניעת ממשלה שהוא לא בראשה.

רעם הרשימה הערבית המשותפת פיצול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד