י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ומי הגוש המנצח?

סקר: העבודה מתאוששת; הליכוד מתייצבת

יממה אחת בלבד לסגירת הרשימות, איחודים עדיין לא נראים באופק ולרשימת המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה מתווספת כעת מפלגה חדשה - זו שעד לא מזמן הייתה המפלגה הגדולה בכנסת

סקר: העבודה מתאוששת; הליכוד מתייצבת
נתניהו/בנט/גנץ צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

מסקר וואלה שפורסם הבוקר (רביעי) עולה כי בראש רשימת המפלגות ממשיכה לעמוד ביציבות הליכוד, עם 31 מנדטים, אחריה, בפער גדול, יש עתיד של יאיר לפיד, שממשיכה להתחזק ומקבלת 18 מנדטים. תקווה חדשה של גדעון סער עם 15 מנדטים בלבד. ימינה של נפתלי בנט עם 12 מנדטים ואחריה הרשימה המשותפת, שאיבדה שליש מכוחה מאז הבחירות האחרונות, עם 10 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו וש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 7 מנדטים. סוגרות את הרשימה מפלגת העבודה עם 6 מנדטים ומרצ עם 5 מנדטים.

כחול לבן לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 1.9% מקולות המצביעים, כמוה גם הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' שמקבלת רק 2% מהקולות, עוצמה יהודית שבשילוב עם מפלגת נעם מקבלת 2.2% מהקולות, והבית היהודי שמקבלת 0.4% מהקולות בלבד. חולדאי מקבל 0.9%, והמפלגה הכלכלית של ירון זליכה מקבלת 0.8% מהקולות.

בחלוקה לגושים, גוש הימין-חרדים הכולל את הליכוד, הסיעות החרדיות וימינה, עומד על 59 מנדטים. הגוש המתנגד לנתניהו - שכולל את יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ - עומד על 61 מנדטים.

במידה ותהיה ריצה משותפת של מפלגת העבודה עם חולדאי ועם עפר שלח - בהנהגתה של מרב מיכאלי, מפלגת עבודה מורחבת תגיע ל-10 מנדטים, עלייה של 4 מנדטים לעומת המצב הקיים - עלייה על חשבון יש עתיד שנחלשת בשני מנדטים ומרצ ותקווה חדשה שנחלשות במנדט כל אחת.

שאלה נוספת בסקר התייחסה לשביעות הרצון מהתנהלות הממשלה בכל הנוגע לאכיפת הקורונה במגזר החרדי: 80% מהמשיבים אמרו שהם אינם מרוצים מהתנהלות הממשלה, ורק 16% אמרו שהם מרוצים. גם בקרב האוכלוסייה החרדית, לפי הסקר, יש חוסר שביעות רצון מהתנהלות הממשלה: 53% מהמשיבים השיבו שהם אינם מרוצים, ורק 37% אמרו שהם מרוצים. 10% אמרו שאין להם דעה בנושא.

הסקר בוצע על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בניהולו של מנחם לזר בקרב 510 משיבים בפאנל אינטרנטי, שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל - יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך אמש וטעות הדגימה המרבית שלו היא 4.4%.

הליכוד העבודה מפלגת כחול לבן בחירות 2021 יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד