י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אבל בחסידות

זקן החסידים למנוחות: רבי יודל סלונים זצ"ל

הגאון החסיד הישיש רבי יודל סלונים זצ"ל זקן חסידי סלאנים ובנו של הרב הקדוש רבי מרדכי חיים סלונים זצוק"ל מנהיג עדת חסידי סלונים הלך לעולמו בגיל 94. 'בחדרי חרדים' על דמותו של החסיד שנולד בטבריה, וכל חייו למד תורה וחי בצניעות בירושלים

זקן החסידים למנוחות: רבי יודל סלונים זצ"ל
רבי יודל סלונים זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מחצר חסידות סלאנים נעקרה דמותו של זקן החסידים הגאון החסיד הישיש רבי יהודה סלונים זצ"ל שהלך לעולמו בשיבה טובה בגיל 94. 

המנוח זצ"ל נולד בטבריה בי"ז חשוון תרפ"ז כבן יחיד לאביו הרה"ק רבי מרדכי חיים סלונים זצוק"ל שכונה ר' מוטל דיין עקב שהיו עוסק בדיני תורה בין איש לרעהו שהנהיג את עדת חסידי סלונים ונפטר בי"ב שבט תשי"ד לפני שישים ושבע שנים. 

ר' יודל נולד לעת זקנותו של אביו, עד שנת תרצ"ד בהיותו בן שמונה התגורר בטבריה ויחד עם אביו עלו להתגורר בירושלים. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרה"צ רבי דוד מינצברג זצ"ל. 

כל חייו שקד רבי יודל על התורה והעבודה בצורה מיוחדת ועמל בתורה בהתמדה עצומה. כל רגע פנוי ניצל ללימוד התורה, והיה יהודי נחבא אל הכלים. 

פרחי החסידים היו מסתופפים בצלו והיו שומעים ממנו סיפורים על אביו זצ"ל ועל מה שראה בדורות הקודמים בצלם של האדמו"רים.

אחד החסידים מספר ל'בחדרי חרדים' כי "ר' יודל היה יכול לדבר עם ילד בן 5 כמו יהודי מבוגר בן 80, והכל בחיוך ומילה טובה. היה מתעניין תמיד אצל הילדים מה הם לומדים ותמיד היה שגור בלשונו איזה וורט טוב".

אחד החסידים מוסיף: "מעולם לא ישב במזרח, למרות גדלותו, היה יהודי פשוט שלא החזיק מעצמו כלום". 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים ובנות חתנים וצאצאים, אחד מבניו הוא העסקן הגדול רבי אברהם סלונים מחשובי חסידי רחמסטריווקא, בן נוסף הוא העסקן ואיש החסד רבי יענקל סלונים, בן נוסף הרב ישראל זאב סלאנים שהוציא את הספרים ' מאמר מרדכי'.

מסע הלוויה היום בשעה 14:00 בצהריים מביתו ברחוב שמואל הנביא 54 בירושלים להר המנוחות שם ייטמן בחלקת הרבנים ע"י ציונו של אביו הרמ"ח מסלונים זצ"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות סלאנים חסידות סלונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד