י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כך נילחם בפייק-ניוז

חלטוריסטים שמקבלים משכורת מנופחת - תתפטרו // דעה

במקום לשבת בחדר ממוזג ולרוץ לבדוק את העו"ש בבנק - תתחילו לעבוד | יענקי פרבר בטור חד על מצב ההסברה בנושא החשיבות להתחסן, בציבור החרדי | וגם: הקמפיין האישי אותו יזמו ומובילים כמה אנשים טובים מבני ברק

חלטוריסטים שמקבלים משכורת מנופחת - תתפטרו // דעה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

‏קמפיין החיסונים של משרד הבריאות בחברה החרדית עייף ולא מגיע לכלל הקהילות, משרד הבריאות עובד לא נכון עם האוכלוסייה החרדית, ומנסה לצאת ידי חובה בפרסום בעיתונים מפלגתיים, יש אוכלוסיות ענקיות חרדיות שבכלל לא קוראות עיתונים ובוודאי לא שומעות רדיו וקל וחומר חשיפה לאינטרנט שלא קיים אצל אותן קהילות.

אנשים במשרד הבריאות שתפקידם להביא את חשיבות ההתחסנות לכל בית חרדי בישראל, נכשלו, הם מנסים לצאת ידי חובה עם מודעות בעיתונים, מודעות שנתלו בבתי כנסת ובהן תוכן באורך הגלות, שאף אחד לא טורח לקרוא.

ראיתי את המודעות בעיתונות החרדית, ראיתי את המכתבים בבתי הכנסת, שמעתי את הפרסום ברדיו, וגם ראיתי את הקמפיינים באינטרנט. הדברים הללו חשובים אך לא מספיקים, אני פניתי לאנשים מסויימים שאחראים על כך, הם הגיבו בזלזול ובהתנשאות, את הכסף הם מקבלים בסוף החודש, ולא מעניין אותם חוץ מזה כלום.

המסרים של משרד הבריאות בחברה החרדית ברמה של כיתת גן, מסרים ארוכים טרחניים ומסורבלים, מה שיוצר מצב אבסורדי של קהילות שלמות שלא יודעות מספיק על החיסון.

אני וחברים החלטנו לקחת את הפיקוד לידיים ופתחנו בקמפיין עצמאי לעודד אנשים להתחסן, היוזמה כוללת סרטונים, פוסטים, ושיחות טלפון לבתים של משפחות שלמות שלא התחסנו, כל משפחה שאנחנו שומעים שלא התחסנה, אנחנו מתקשרים אליהם ומסבירים. אנחנו לא הולכים לאנשים הביתה לשכנע, בגלל החשש מכל המוטציות שמסתובבות, אם לא היה את החשש הזה, היינו הולכים לאנשים הביתה לשכנע, בדיוק כמו שעושים כשרוצים לשכנע אנשים להצביע למפלגה מסויימת.

אני מתקשר למשפחות בבני ברק או באלעד או בקרית ספר או בביתר או בירושלים לשכנע ולהסביר את חשיבות החיסון, ושומע אותן מספרות על "חשש מהחיסון, שמענו כל מיני דברים על החיסון" הן עונות לי. וזה משפחות ללא אינטרנט או רדיו או עיתון חרדי מפלגתי, מעניין מאיפה הן שמעו את השקרים שמתנגדי החיסונים מפיצים, כי את מכתבי הרופאים ומכתבי הרבנים הן לא שמעו ולא ראו.

במקום להכניס את חשיבות החיסון לכל בית חרדי בישראל, עסוקים במשרד הבריאות בלזלזל ולהתנשא על המבקרים, חייבים לקחת את התמונות של החרדים שנפטרו מהנגיף יחד עם מכתב של רבנים גדולים, והמלצות של רופאים בכירים, ולהכניס בכל תיבת דואר חרדית, חייבים להדביק פוסטר ענק עם תמונות הנפטרים והוראות הרבנים והמלצות הרופאים בכל בנין חרדי, חייבים לעמוד מחוץ לבתי הכנסת, מחוץ לסופרים, מחוץ לקופות החולים בריכוזים החרדיים ולתת פלייארים עם הסבר מתומצת למה חשוב להתחסן, למלא את לוחות המודעות עם "קול קורא" חריף שקורא להתחסן, חייבים ללכת לבתי הרבנים של הקהילות שמנותקות ולהסביר את חשיבות החיסון.

ישנן קהילות ענקיות שלא מתחסנות, בינתיים מתנגדי החיסונים עם שקרים נוראיים מנצחים את חובבני משרד הבריאות, שוחחתי עם מאות משפחות חרדיות בחודש האחרון, הן שאלו "האם זה נכון שאת החיסונים עושים מעוברים של תינוקות שמתו".

חייבים לרתום את העיריות ואת היכולת שלהן ליצור קשר עם כל משפחה ומשפחה שלא התחסנה, בדיוק כמו שעובדים לפני הבחירות, כל משפחה שלא התחסנה לשלוח אליה נציג מהעירייה שיסביר בגיבוי אדמו"רים ורבנים את חשיבות החיסון, כן, להגיע לכל אחד ואחד, אני יודע שזה קשה, אבל קשה יותר לספור את כמות המתים, בינתיים קצב החיסונים ירד, החובבנות של האנשים שאחראים על כך נוראית, והם מוזמנים להתחיל לעבוד ברצינות, לא רק לשבת בחדר עם מזגן ולשלוח סלוגנים למשרדי פרסום.

חיסון לקורונה משרד הבריאות קמפיין חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד