י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

סיכום באגודת ישראל: בוררות על המקום השלישי היום. השאר - נדחה

ועדת השמונה התכנסה היום כדי להכריע את הרכב הרשימה של הסיעה החסידית, בצל המחלוקת הקשה בין אייכלר ופרוש לבין טסלר, כשהשניים דורשים כי בעלזא - הגדולה יותר - תדלג מקום על חשבונה של חסידות ויז'ניץ. בסיכום הישיבה הוחלט על בוררות בנושא הזה בלבד. השאר, נדחה

סיכום באגודת ישראל: בוררות על המקום השלישי היום. השאר - נדחה
ועדת השמונה צילום: באדיבות המצלם

נראה כי באגודת ישראל חותרים לסיכומים. ועדת השמונה של אגודת ישראל סיכמה בשעה האחרונה על פתיחתו של הליך הבוררות, כאשר בציר שלומי אמונים ובעלזא ביקשו לברר מספר נושאים ובהם המקום השלישי בסיעה החסידית ואילו בחיסדות ויז'ניץ בתגובה, ביקשו לפתוח את כל הנושאים שבמחלוקת.

בדיון שהתנהל בבני ברק, סיכמו וחתמו הצדדים על מסמך בו נאמר בשל הדחיפות להגיש את הרשימות עד למועדם מחר בחצות, הבוררים ידונו רק בנושא המחלוקת בין בעלזא לויז'ניץ בנוגע למקום השלישי - ואילו שאר הנושאים ידחו לאחרי הבחירות.

כפי שדווח הבוקר (רביעי) נציג חסידות ויז'ניץ באגודת ישראל, חבר הכנסת יעקב טסלר הציב דרישה לפתוח כל הנושאים שבמחלוקת. לדברי טסלר הבוררות צריכה לכלול דיון גם על המקום הראשון של ליצמן והמקום השני של מאיר פרוש, אך הליך בוררות כזה עלול להימשך חודשים ואף שנים.

בתוך כך, בסיעה המרכזית הודיעו, כי הם הגיעו לסיכום עם חסידות צאנז שנציגם יתפוס את המקום החמישי באגודה והעשירי ביהדות התורה. טרם ברור מי יהיה המועמד מטעם החסידות הנתנייתית.

אמש (שלישי), בדיון סוער שהתנהל בישיבת הנהלת אגודת ישראל, איים נציג הסיעה המאוחדת, חבר הכנסת יעקב טסלר, כי מטעמו ידרשו בהליך הבוררות לפתוח את כל הנושאים, כולל דיון על המיקומים של יעקב ליצמן ומאיר פרוש, כדי לבחון האם הם מגיעים להם בצדק לנוכח גודל החסידויות אותן הם מייצגים.

"נלך לבוררות", אמר טסלר שהזכיר כי "אנחנו הסיעה המאוחדת הסכמנו כבר שבוע שעבר ללכת לבוררות, ועכשיו מועצת גדולי התורה דורשים את זה מאיתנו, אנחנו נעשה את זה".

טסלר הבהיר: "אנחנו הולכים על בוררות הכל בכל מכל כל , כולל הכל יש כפל מבצעים", לדבריו הם יבקשו לברר את כל סדרי המיקומים שנקבעו לפני למעלה מחמישים שנה בהליך פריימריז, "על המקום הראשון ועל המקום השני ועל שאר המקומות", הודיע.

ישראל אייכלר מאיר פרוש יעקב טסלר ועדת השמונה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד