י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המקום העשירי

הכירו: משה שמעון רוט נציג צאנז לכנסת ה-24

עו"ד משה שמעון רוט, חסיד צאנז בן 55, חבר הנהלת בית החולים לניאדו ויו"ר הנהלת המוסדות של חסידות צאנז בבני ברק, הוצב במקום העשירי ברשימת יהדות התורה לכנסת והחמישי באגודת ישראל

הכירו: משה שמעון רוט נציג צאנז לכנסת ה-24
משה שמעון רוט צילום: באדיבות המצלם

לאחר שמות שעלו וירדו כל העת, בחסידות צאנז הוחלט כי נציג החסידות לרשימת יהדות התורה לכנסת ה-24 שיוצב לראשונה במקום החמישי באגודת ישראל ובמקום התשיעי ברשימה המשותפת - יהיה עו"ד משה שמעון רוט תושב בני ברק.

עו"ד רוט בן 55, משמש למעלה מ-20 שנה כחבר בכיר בוועד המנהל של בית החולים מרכז רפואי צאנז לניאדו, כמו כן יו"ר הנהלת מוסדות צאנז בבני ברק. רוט, המתגורר בבני ברק ומשמש כמגיד שיעור נפלא ודרשן ידוע בקרב קהילת צאנז. 

בעבר שימש רוט כיועץ פרלמנטרי של סגן השר מאיר פרוש משלומי אמונים. 

כאמור חסידות צאנז, החסידות הרביעית בגודלה, המונה מעל ל-3000 ראשי בית אב, תיוצג לראשונה ברשימה, לאחר שגור (הסיעה המרכזית) לקחה לעצמה את המקום החמישי בסיעה החסידית בכל פעם.

רוט הוא בנו של העסקן הנודע הרה"ח ר' חיים אלתר ראטה ז"ל, מעסקניה הבולטים של אגודת ישראל בארה"ב והיה בין מקימי בי"ח לניאדו וקרית צאנז בנתניה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי צאנז ביקשו שהמקום החמישי במפלגת אגודת ישראל יהיה שלהם לצמיתות, בגור הסכימו לדרישה, אך התנו זאת בהתחייבות מצידם כי ההצבעות של נציגם יהיו מתואמים עם הסיעה המרכזית.

נציין כי בסיכום של אגודת ישראל, גם הנושא הזה יעלה לדיון בוררות, כאשר שם יתברר אם המקום צריך להגיע בדין ולא רק בחסד לחסידות צאנז, ובמקרה כזה הם לא ידרשו להיות כפופים לגור.

 

חסידות צאנז בחירות 2021 משה שמעון רוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד