ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
פרסום ראשון

הסעיף בהסכם שמבטיח את כהונתו של גפני כיו"ר ועדת הכספים

ל'בחדרי חרדים' הגיעו פרטי ההסכם בין נציגי אגודת ישראל ודגל התורה ובו מוענק לח"כ משה גפני גם המקום הראשון וגם כהונה כיו"ר ועדת הכספים. בשעות האחרונות נחתם ההסכם בין הצדדים, אך נותר לבוררות המאבק בתוך אגודת ישראל | מהו הסעיף שמבטיח לגפני את הוועדה?

הסעיף בהסכם שמבטיח את כהונתו של גפני כיו"ר ועדת הכספים
משה גפני בראשות ועדת הכספים צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', באגודת ישראל ודגל התורה הגיעו בתחילת השבוע לסיכום על חלוקת התפקידים במפלגה, כאשר למרות שזכות הבחירה לתפקיד הראשון שייך לאגודת ישראל, גפני דרש להישאר בתפקידו כיו"ר ועדת הכספים, כשבדגל אף איימו להתמודד בנפרד לכנסת.

את הסיכום הביאו אנשי אגודת ישראל, מרדכי שמעון בבצ׳יק יד ימינו של השר יעקב ליצמן וחנוך זייברט מזכ"ל המפלגה בשיחות ישירות שקיימו עם נכדי גדולי הדור, יענקי קנייבסקי נכדו של התורה הגר"ח קנייבסקי ומוטי פלאי נינו של רה"י הגר"ג אדלשטיין.

בשעות האחרונות (רביעי) חתמו חברי הכנסת על ההסכם המשותף שמתבסס על ההסכם הקיים שנחתם ערב הבחירות לכנסת ה-21 שבו סוכם על איזון תמידי בין דגל התורה לאגודת ישראל במיקומים ובתפקידים.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע ההסכם עליו חותמים בשעה זו, שם נכתב כי משה גפני יעמוד גם במקום הראשון וכם יכהן כיו"ר ועדת הכספים, כאשר ליצמן יעמוד במקום השני ויזכה לתפקיד בכיר גם כן.

בסעיף נכתב: "בכנסת ה-24 תדרוש הסיעה תפקיד בכיר לאגודת ישראל , כפי שהיא תבחר, ואת תפקיד יו"ר ועדת הכספים עבור חה״כ משה כפני. בכל מקרה אחר, אף אם הסיעה תשב באופוזיציה, זכות הבחירות הראשונה לתפקיד הבכיר (מלבד חברות בוועדת הכספים עבור חה"כ משה גפני ) מסורה לאגודת ישראל".

משה גפני ועדת הכספים יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד