י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האדמו"ר ירה בייחודים והקבוצה ניצלה

חסידי מישקולץ נסעו בראשות האדמו"ר למעמד הדלקת מדורה ויריית החץ • לאורך כל המסע דיבר האדמו"ר על הסכנות והתורה שמגינה • ביציאה מפקיעין התנפל עליהם המון ערבי מוסת • יומן מסע

כ''ק האדמור ממישקולץ במערת רשב"י בפקיעין רגע לפני הנס הגדול
כ''ק האדמור ממישקולץ במערת רשב"י בפקיעין רגע לפני הנס הגדול

תורה מגנא ומצלא: כמידי שנה נוסעים חסידי מישקולץ בראשות האדמו"ר למסע מיוחד לקברי צדיקים בצפון. המסע נערך יום לאחר לג' בעומר, אז יושבים החסידים, בחורי הישיבה, ובעלי בתים רבים והוגים בתורה לזכותיה דרשב"י. יום לאחר מכן, שכבישי הצפון ריקים, וקברי הצדיקים נטושים, מגיעים עשרות החסידים לצפון שם מעתירים בתפילה ונהנים מברכת האדמו"ר.

שיא הנסיעה מגיע במנהג הקדום של בית מישקולץ, בו מדליק האדמו"ר מדורה לכבוד רשב"י, במערת בה למד הרשב"י בפקיעין. האדמו"ר נושא מדברותיו במשך שעה ארוכה סביב העצים, ולשיא הדברים מגיעים כשמגיש אתהלפיד למדורת האש, אז נראה כי הגולה כולה עולה במדורת האש יחד כוונותיו הטמירות של האדמו"ר.

השנה ראו החסידים משהו מוזר: "לאורך כל הנסיעה האדמו"ר דיבר רק על התורה שמגנה ומצילה. הוא הסביר על חשיבותו של רבי שמעון שיכול להציל מכל צרה, ואמר שיש להתפלל בכדי להינצל. אף אחד לא הבין את כוונתו. מה עניין הצרות לנסיעה שמחה לקברי צדיקים", מספר אחד ממשתתפי המסע.

לפני שירה האדמו"ר את החץ, מנהג המסור לו מדור דור, ונודע כזמן המסוגל לפעול ישועות, הוא עמד בצד ובמשך שעה ארוכה ביקש והתחנן, דבר שלא זכור אף לזקני החסידים הנוסעים עם האדמו"ר כבר שנים ארוכות.

מיד לאחר שיצאו מהמערה בפקיעין, הגיעו עשרות ערבים מוסתים כשעיניהם רושפות אש, ונראה היה כאילו עוד רגע נהפך המקום למרחץ דמים של ממש. הערבים החלו ליידות אבנים לעבר האוטובסים, ואף ניסו לעצור את הרכבים בכדי להזיק להם.

אל המסע הצטרפו כמידי שנה, בכירים רבים ממפקדי מחוז דן בשטרת ישראל, הרואים באדמו"ר ממישקולץ את רבם המובהק. הללו הרימו טלפונים לחבריהם ממחוז הצפון שהגיעו עד מהרה, והבריחו את ההמון הערבי. 5 בחורים מישיבת מישקולץ נפצעו קל, אך כולם ראו את ההשגחה הפרטית שליוותה את משתתפי המסע.

"כשאני משחזר את המסע", מספר אחד הבחורים בישיבה, "אני מבין למה התכוין האדמו"ר במשך כל הנסיעה שתורה מגנא ומצלה. בזכות ההדלקה ודברי התורה, ניצלנו. זה נס של ממש".

לאחר האירוע ביקש האדמו"ר מהחסידים לקבל על עצמם קבלה טובה בכדי להכיר טובה לקב"ה על רוב חסדיו וישעתו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד