כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"יש קמפיין מטורף נגד"

הדוקטור זועק: "הנשמתי חולים רזים ובריאים"

ד"ר אור גורן, מבית החולים 'איכילוב' שיתף פוסט ובו הוא מפרט את הקושי במחלקות הקורונה עבור אלה שמכחישים את המגפה | בראיון לרדיו 103fm הוא הביע זעזוע - "הנשמתי חולים שהם אני, בני 48-47, רזים, בריאים ובלי מחלות רקע"

הדוקטור זועק: "הנשמתי חולים רזים ובריאים"
מחלקת קורונה ב'הדסה' צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מדינת ישראל פתחה במבצע חיסונים מוצלח וקצב ההתחסנות היה מהיר, אך בשבוע האחרון חלה האטה. בכירים בקופות החולים טענו כי הסיבה לכך היא החשש של הצעירים להתחסן, כמו גם העיכוב בפיתוח הדרכון הירוק. ד"ר אור גורן, מבית החולים איכילוב שיתף פוסט ובו הוא מפרט את המצב במחלקות הקורונה. הוא שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-רדיו 103fm על הדברים שכתב, והסביר את המניעים לכך.

ד"ר אור גורן הסביר כי כתב את הפוסט משום שניסה להפריך את הקמפיין שמתנהל כנגד החיסונים, וציין כי: "זו תופעה עולמית, אנחנו לא ייחודיים בעניין הזה. אולי אצלנו המצב יותר טוב, ממה שאני שומע מקולגות בעולם, אבל יש באמת קמפיין שהוא בעיניי קמפיין מטורף נגד הדבר הזה".

'הסבנו 3 מחלקות פנימיות למחלקות קורונה לחולים בינוניים, הפכנו את 2 הטיפולים הנמרצים לטיפול נמרץ בקורונה, 30 קריטיים שמתנדנדים בין החיים למוות, אין אף אחד מעל גיל 70 הגיל הממוצע 50 רובם ללא מחלות רקע. זה לא דומה למשהו שקראנו, מחלה איומה שפוגעת באופן בלתי הפיך בתפקוד הגופני והשכלי. אנשים צעירים גוועים מול עינינו ואין בידינו להועיל, כלום לא עוזר', גורן כתב את הדברים בפוסט שפרסם. הוא הבהיר: "אנשים לא מבינים עד כמה זה באמת שונה מדברים שראינו. הנשמתי חולים שהם אני, בני 48-47, רזים, בריאים ובלי מחלות רקע, במצבים קיצוניים".

לדבריו, הקורונה היא דבר קיצוני. "חולי השפעת הקיצוניים ביותר זה חולה קורונה ממוצע מבחינתנו. אנחנו עושים מה שאפשר, אבל עבור החולים בחלקם הגדול אנחנו לא יכולים להועיל, חוץ מלנסות לשמור ולהחזיק אותם בחיים עד שהגוף אולי יעשה את שלום". לכן הדגיש גורן: "תבינו, גם מכחישי המגפה ומתנגדי החיסונים, מדובר במחלה אמיתית וקשה. היא לא פוגעת בבני 80, היא הורגת בני 40 ו-50 בלי מחלות רקע. יש לה מגוון תופעות לוואי כמו פגיעות מוחיות, בלב, בזיכרון. החיסונים האלה עברו אינספור אישורים. בואו נעצור את הדבר הזה". באשר לחשש מההשפעות של החיסון לטווח הארוך, הסביר: "בחיסונים כמעט ולא ידועות תופעות לוואי לטווח ארוך. כמעט לא תוארו מקרים של תופעות לוואי בטווח הארוך בניסוי הזה. אני לא יודע מה קורה עוד 20 שנה, אבל לקורונה יש בהחלט תופעות לוואי לטווח הארוך – תופעות דמויות פרקינסון, אלצהיימר, פגיעות בשריר הלב. זו מחלה מפחידה".

עריכה: עופרי גליכמן, 103fm
חיסון לקורונה קורונה תנועה נגד חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד