י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כביש 443: תותר תנועה מוגבלת מאד של פלסטינים

במסגרת ההערכות לפתיחת כביש 443 לתנועת כלי רכב פלסטיניים, בעקבות החלטת בג"ץ בנושא, גיבשו בצה"ל שורה ארוכה של הגבלות ומחסומים שימנעו התפרצות גל אלימות נוסף בכביש

443
443

סאגת פתיחת כביש 443 לתנועת פלסטינים אינה נגמרת: צה"ל החליט לאחרונה כי גם עם פתיחת כביש לתנועת פלסטינים, התושבים לא יורשו להשתמש בכביש כדי להגיע לירושלים, לרמאללה או לתחומי הקו הירוק.

כביש 443 אמור להיפתח בסוף החודש לתנועת פלסטינים הגרים בכפרים שעל אם הדרך, זאת בהתאם לפסיקת בג"ץ בנושא. על-פי התוכנית של צה"ל החושש מאד מחידוש הפיגועים בכביש שכבר גבה בעבר קורבנות דמים, יתקיים בידוק ביטחוני קפדני למכוניות הפלסטיניות בטרם עלייתן לכביש. בנוסף, התנועה תותר לפלסטינים רק בקטע כביש מוגבל, בין הכפרים לבין מחסום חדש שמוקם בימים אלה ליד כלא עופר.

לפי תוכנית צה"ל לפתיחת הכביש כי תותר עליית כלי רכב פלסטינים לכביש בשני מקומות, בכפרים בית-סירא ובית עור א-פוקא. זאת בכדי לצמצם את הסיכון לפיגועים תוך ירי מרכב חולף לעבר מכוניות ישראליות, במקביל ייערך בידוק ביטחוני במחסומים שיוצבו בעליות לכביש.

הצבת מחסום ליד כלא עופר, הנבנה בימים אלה בהתאם להחלטת צה"ל בעקבות פסיקת בג"ץ, תגביל עוד יותר את התנועה הפלסטינית בכביש. מנקודה זו, לא יתאפשר מעבר מזרחה של פלסטינים בלא היתר מיוחד לכניסה לירושלים. המחסום גם לא יוכל לשמש את תושבי הכפרים המבקשים להיכנס משם צפונה, לכיוון רמאללה.

עם השלמת ההכנות הביטחוניות לפתיחת הכביש, עשויה העלות הכוללת של הבנייה לאורך הכביש, בעקבות פסיקת בג"ץ, להגיע לעשרות מיליוני שקלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד