י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
26 שעות אחרונות

הציבו דד ליין > חשיפה: חילופי הדיינים וסאגת הבוררות ב'אגודה'

ב'אגודת ישראל' חתמו היום על שני שטרי בוררות. בנוסף, 'בחדרי' חושף כי במפלגה מעוניינים לסיים את סאגת המחלוקת בין בעלזא לויז'ניץ לגבי המקום השישי עד מחר בצהריים | בבעלזא החליפו דיין שייצגם בהליך הבוררות | וגם, האיום של שלומי אמונים לגבי השליטה ב'המודיע'

הציבו דד ליין > חשיפה: חילופי הדיינים וסאגת הבוררות ב'אגודה'
ישראל אייכלר ומאיר פרוש צילום: אהרן קרון, פלאש 90

28 שעות נותרו עד למועד הסופי להגשת הרשימות מחר (חמישי) בחצות ליל וב'אגודת ישראל' חותרים להבנות, כשבשלב זה הותירו רק את המלחמה על סדר המקומות שבמחלוקת בין חסידות בעלזא לויז'ניץ על המקום השישי ברשימת 'יהדות התורה' לכנסת.

אמש אישרו חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', לפתוח בהליך בוררות על הנושאים השנויים במחלוקת בתוך המפלגה, כאשר הסיעות מינו דייני בוררות.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', ב'אגודת ישראל' סוכם כי בשלב זה ידונו בבוררות רק בנושא המקום השישי שנמצא במחלוקת בין בעלזא לויז'ניץ, כאשר שאר הנושאים יעלו לדיון בוררות לאחר הבחירות.

בהוראת האדמו"ר מויז׳ניץ, נציג החסידות יעקב טסלר הבהיר כי אם ייפתח הליך בוררות, אזי יש לדון על כל הנושאים שבמחלוקת, בנאום שנשא אמש (שלישי) בישיבת ההנהלה אמר טסלר: "נדרוש לפתוח הכל בכל מכל כל, גם את המקום הראשון וגם את המקום השני".

בדיון בוועדת השמונה, אמר סגן השר מאיר פרוש כי במקרה כזה הוא ידרוש לדון, גם בשליטה של חסידות גור בביטאון המפלגה 'המודיע', כשמנגד הצהירו כי ידרשו לפתוח גם את נושא מבני 'קריית הילד', 'מלון המרכז' ומשרדי אגודת ישראל ברחוב פרס.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בוועדת השמונה חתמו היום על שני מסמכים, הראשון, שטר בירורין על נושא המקום השישי, כאשר נקבעו הדיינים והציבו דד ליין להכרעה עד למחר בשעה 14:30, כשכבר הערב ישבו הדיינים עם הצדדים.

מסמך נוסף נחתם בין חברי הכנסת כי יפתחו בהליך בוררות מקיף על כלל הנושאים שבמחלוקת, על סדרי המקומות, נכסים, וחזקות של שנים בתוך המפלגה שישליכו על עשרות חזיתות.

הסיעות בחרו דיינים מטעמם שייצגו אותם בהליך הבורורות. בגור בחרו את הדיין הרב יצחק מאיר בלסבלג, בשלומי אמונים הציבו את הדיין הרב משה אורי אייזנשטיין, בסיעה המאוחדת הביאו את הדיין הרב מאיר הייזלר ואילו בבעלזא תחילה הודיעו כי הדיין הרב חיים צבי שפירא, ייצג אותם, אלא שלאחר מכן הודיעו על החלפתו בדיין הרב אברהם דירנפלד.

הסכם בוררות הליך בוררות אגודת ישראל יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד