י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המוטציה משתוללת בבריטניה

משבר הארונות בבריטניה: אין מקום לאחסן גופות

מנהלי חברות לוויות ברחבי בריטניה נשארו ללא מקום לאחסון גופות והם מלאים עד אפס מקום, זאת לאור התחלואה המוגברת והם לא עומדים בקצב. משפחות ממתינות לעיתים במשך חודש ויותר בכדי להביא את יקיריהם לקבורה

גופות נפטרי קורונה
גופות נפטרי קורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

גופות בבריטניה ממתינות לקבורה במשך חמישה שבועות, לאחר 30,000 מתים מנגיף הקורונה בחודש ינואר השנה.

ה'דיילי מייל' מדווח כי מנהלי לוויות מזהירים כי נגמר להם השטח לאחסון גופות, בחלק מהאזורים שנפגעו הכי קשה בבריטניה, משפחות נאלצות להמתין עד חמישה שבועות כדי לקבור את יקיריהם.

מנהלי הלוויות טוענים כי המצב נובע מהמספר הגבוה של מקרי מוות בינואר - שהוא בדרך כלל אחד החודשים העמוסים ביותר שלהם ללא קשר לנגיף הקורונה.

האגודה הלאומית של מנהלי חברות הלוויות (NAFD) מסרה כי בשנה האחרונה בוצעו 90,000 הלוויות נוספות - בהשוואה לשנה ממוצעת - יותר מ-30,000 איש מתו מקורונה רק בחודש האחרון, מה שהפעיל עומס עצום על מנהלי הלוויות ברחבי בריטניה.

דייוויד ברינגטון, המנהל עסק לוויות בליברפול, אמר ל'דיילי מירור': "זה מעולם לא היה כמו שזה כרגע, אנחנו לא יכולים להכניס אף אחד עד שנשחרר גופות, זה כל כך הרבה אנשים, זה פשוט לא מפסיק". עוד דווח, כי מנהלי הלוויות בדרום לונדון, בדרך כלל מבצעים 10 הלוויות ביום במהלך החורף. כעת החברה עושה 15 או 16, כאשר עשרות גופות נוספות ממתינות לאיסוף מבתי חולים ובתי אבות.

במהלך הגל הראשון של המגיפה באביב האחרון, לקח שבוע וחצי לארגן הלוויה. כעת, משפחות נאלצות להמתין ארבעה או חמישה שבועות, בגלל היקף המוות העצום.

לחברה אחת בדרום לונדון כבר הוזמנו 130 לוויות לחודש פברואר, ביניהן מספר יוצא דופן של 'הלוויות כפולות', של בעלים ונשים שמתו בערך באותו זמן. לפני המגיפה הם ארגנו כתשע הלוויות כאלה בשנה. עכשיו יש להם תשע בחודש הבא בלבד. "מעולם לא ראיתי דבר כזה", אמר מתיו אודן, מנהל החברה.

גופות בריטניה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד