י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היזהרו מנוכלים

"בדיקה אפידמיולוגית": תושבי ירושלים הופתעו מהמודעה בבניין

מודעה שנתלתה בבניינים בירושלים הזמינה את הדיירים מטעמם של משרד הבריאות ופיקוד העורף להירשם לבדיקה אפידמיולוגית על ידי סריקת קוד או התקשרות למספר טלפון. בפיקוד העורף מיהרו להתנער ולהזהיר

"בדיקה אפידמיולוגית": תושבי ירושלים הופתעו מהמודעה בבניין
לוח מודעות צילום: יעקב נחומי

תושבי ירושלים התעוררו אתמול (רביעי) בבוקר למודעה מסתורית שכותרתה "בדיקה אפידמיולוגית" שנראית כאילו מזמינה את דיירי הבניין מטעמם של משרד הבריאות ופיקוד העורף להירשם על ידי סריקת קוד או התקשרות למספר טלפון.

בפנייה לדיירים נכתב כי "משרד הבריאות ופיקוד העורף מבצעים בדיקות אפידמיולוגיות ומעקב שגרתי כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה". כותבי המודעה ציינו כי "כידוע, נגיפים מסוג קורונה נשארים פעילים על גבי משטחים שונים לאורך זמן, לכן בדיקות ופיקוח שגרתי מונעים הדבקות בשטחים המשותפים".

המודעה, שפנתה ליו"ר ועד הבית באותו הבניין, קראה לו להירשם ע"י סריקה או התקשרות בטלפון לצורך תיאום הבדיקה. במודעה צוין כי "העבודות כוללות בדיקה ופיקוח אפידמיולוגי" והיא קראה לתושבים להתנהג בהתאם להוראות במקום.

בפיקוד העורף מיהרו לפרסם כי מדובר בידיעה מסוג שונה שמטרתה היא ככל הנראה פישינג של פרטים ופגיעה בפרטיות ובמידע אישי של האדם התמים שבטוח כי מדובר בידיעה רשמית ועלול להיפגע. בפיקוד העורף הוציאו הודעה המזהירה את האנשים כי הודעה זו אינה נכונה וכי הנושא נמצא בבדיקה משפטית.

בתקופה זו במיוחד, בעת התפשטות מגפת הקורונה ועל רקע מבצע החיסונים, חשוב להקפיד להסתמך על גורמים רשמיים ומקצועיים בלבד. כך נוכל להימנע משמועות וידיעות השקריות המופצות בנושא. חשוב לזכור, כי רבים מאלו שמציגים את עצמם כמומחים, אינם בקיאים בכל הפרטים המקצועיים ולכן אינם מוסמכים לקבוע או להחליט בנושאים המדוברים.

חקירה אפידמיולוגית פיקוד העורף ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד