י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החרדים העובדים יצאו לחל"ת

לייבל'ה סגר רשימות: כל הנייעס של השבוע הדרמטי

השבוע בלייבל'ה: הסיפורים העסיסיים שהתרחשו מאחורי הקלעים של ועדת השמונה של אגודת ישראל בבני ברק; התפקיד הנחשק בו זכה העוזר המסור של יו"ר 'דגל התורה' שנחשף בלייבל'ה, ולמי הוצע תפקיד העוזר במקומו? הדובר והמסבירן שנלכדו בעדשה מביטים בחרדת קודש באדמו"ר; וגם כל הסיפורים החמים מעבר לים

לייבל'ה סגר רשימות: כל הנייעס של השבוע הדרמטי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא ישן משבת אחר הצהריים ועד יום ראשון בלילה עקב הסתלקותם של ענקי הדור - זקני ראשי הישיבות ביום אחד. לייבל'ה לא זוכר כזה מקרה בכל שנותיו הצעירות עלי אדמות, והוא מקווה ומייחל שלא נתבשר בבשורות כאלה יותר, גם כי אין לו כוח לעבוד יותר מדי.

ומכאן לשאר אירועי השבוע: לייבל'ה נכנס לקלחת הבחירות ביתר שאת והוא מצא עצמו מנסה לגשר בין החסיידם לליטאים בשאלה האם יהיו זליגת קולות לסמוטגביר. לייבל'ה גם יודע לספר כי במפלגות החרדיות רוכשים ציוד מיגון לנהגים לקראת יום הבחירות, במטרה שיביאו את נפטרי הקורונה לקלפיות - אחרת הקולות ירדו לטמיון.  

מפה לשם, לייבל'ה פגש השבוע את אחד האנשים במפלגות החרדיות שהופקד על מטה 'החרדים החדשים והעובדים', לייבל'ה שאלו: "נו מה קורה בעבודה עם אותם חרדים?" השיב ההוא כמשיח לפי תומו: "שמע, יש בעיה גדולה הם יצאו לחל"ת".

וכפי שנחשף בלייבל'ה לפני תקופה ארוכה, אודות הג'וב המיועד של שלומי פולק, יד ימינו ונאמן ביתו הקרוב של יו"ר וועדת הכספים ודגל התורה משה גפני, שנבחר השבוע לכהן כמנכ"ל החברה הכלכלית בעיריית בני ברק.

בלשכת יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני ממשיכים להציע את תפקיד עוזר חבר הכנסת לאנשים מאנ"ש, חלקם תושבי העיר ירושלים וחלקם תושבי העיר בני ברק.

לייבל'ה גם התפנה השבוע להגיע לישיבת 'ועדת השמונה והבירורים' באגודת ישראל שהתכנסה במקום הקבוע במשרדי התנועה בבני ברק. לייבל'ה ראה את המזכ"ל זייברט (ללא מיקרופון) חובש כובע סמט - שלא כהרגלו ללבוש כובע גוראי עקום - והחל להתפלל מנחה.

מי שעשה שמחה לצדדים היה יצחק פלדמן שבסוד קדושים מי יעמוד, שלא השאיר אבן על אבן באגודת ישראל יחד עם היועץ שניאור רוזן של פרוש.

בתיעוד וידאו שהגיע ללייבל'ה, נראה פלדמן שובר כוס חד פעמית לקול קריאות 'מזל טוב' מה ששימח את חברי ועדת השמונה.

לפני הישיבה, לכד אחד מתושבי האזור את הצמד רוזן ופלדמן מתהלכים ליד מוסדות בעלזא בבני ברק, תוך שמירה מלאה על הנחיות הבריאות.

במסע הלווית זקן ראשי הישיבות הגרמ"ד סולובייצ'יק זצ"ל, ראה לייבל'ה שניים: דובר עיריית ביתר שלומי גיל (שעדיין קשה לו להיגמל מהיותו עיתונאי) והמסבירן החרדי יאיר לוי העורך הראשי של קבוצת 'פלורליסט'. השניים באו לחלוק כבוד אחרון ונתפסו בעדשה של הצלם שוקי לרר כשהם מביטים בחרדת קודש באדמו"ר מתולדות אהרן.

מי שניהל את הלוויה של הגרמ"ד זצ"ל וכן של הגר"י שיינר זצ"ל, היה ר' הערש מיכל הלר, הקמב"ץ של חסידות תולדות אהרן שהוכיח שלא צריך מאבטחים בלוויות והכל התנהל עם הסדרנים של תולדות אהרן שפילסו דרך למיטה.

ואין אחד שלא צפה השבוע בפרומו של הקליפ החדש לבית 'מלכות' ו'עקיבא' (לא שטיסל), שצולם בשכונת מאה שערים, ולא זיהה שם את ר' הערשל גרומן המיתולוגי מהחברה קדישא. לייבל'ה פגש את הערשל על פסגת הר הזיתים נח בין קבורה לקבורה וצופה בקליפ השלם שקיבל בלעדיות בקבוצת הוואטסאפ של הניצבים.

לייבל'ה הגיע השבוע גם לבני ברק למעוז של קטשופ-חרדל-מיונז, שם ראה כי את תוצאות הבחירות בארה"ב ותחילת כהונתו של הנשיא החדש ביידן, מה שבטוח שאת הטלפון האדום ירש יענקי שלזינגר האגדי.

בכנסת ישראל ראה לייבל'ה בחדרו של הרל"ש של פינדרוס מוישי רבר את העיתונאי אבי רבינא מרדיו 'קול חי' כשהוא מתענג על שיירי מאכלי השבת יחד עם איש המספרים הנודע אברהם ובר, שצופה 10 מנדטים ליהדות התורה. כן ירבו. 

מיד אחרי הכנסת רץ לייבל'ה לספרא שם ראה את דוד זוהר ה'שישי' של דגל התורה והראשון שמתייצב לכל הוועדות. זוהר נצפה צועד בהליכה מהירה מאולם הנהלת העירייה לכיוון לשכתו בבנין הנבחרים בספרא. לייבל'ה הצליח להביט לרגע בערימת המסמכים שהחזיק זוהר, בהם מופיעים תוואי הרכבת הקלה בבירה ומסלולי התחבורה הציבורית שאישר בירושלים. בתום שנתיים וחצי של מהפכת תחבורה בעיר, התושבים יודו לזוהר על מהפך מרהיב.

את הרביעי של דגל התורה בספרא ומייצר הפרויקטים הגרנדיוזים לילדי ירושלים דוד בלומנשטוק, לייבל'ה ראה בשיחה ערה השבוע ברחבת העירייה עם ראש לשכתו חיים מלר. ליבל'ה משער שהשניים דנו במיקומו של הבוס הקודם ויו"ר סיעת יהדות התורה כיום יצחק פינדרוס ברשימת המפלגה לכנסת ה-24. 

והשבוע מלא חדשות מארה"ב: גדול הזמר המבריק ליפא שמלצר נתקע בסופת השלגים באמריקה ובתיעוד וידאו שהגיע ללייבל'ה הוא נראה ליד ביתו כשהוא נאלץ להתחפר עם רכבו ולהעביר את המזוודות מכל הכיוונים בדרך לשבת במעז'יבוז שבאוקראינה. 

לייבל'ה גם תיעד את ענקי הזמר והחזנות שנפגשו בחתונה בניו ג'רזי: גדול הזמר מרדכי בן דוד, החזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט והבעל מנגן העולמי שרוליק אדלר.

את הגרמאר הנודע יונתן שוורץ מניו יורק דווקא ראה לייבל'ה עושה גראמן בשידור חי לחתונה שנערכה בישראל. מי היה מאמין שכך יתנהלו חתונות בעידן המגיפע. 

ועוד חתונה גדולה בלייקווד: הנגיד הגדול ר' משה טרס חיתן את בנו בשעה טובה. לשמחה הגיעו ראשי הישיבות וגדולי ישראל מאמריקה הגיעו להשתתף. בשמחה ראה לייבל'ה את הגאון רבי יוסף חברוני ראש ישיבת חברון, לצד הנגידים לבית טאבאק האחים אלימלך ויוסל וכן יעקב וואלקין מברוקלין.

את יוסי לנדא מזק"א שאחראי על כל ההטסות, ראה לייבל'ה בשלג הכבד שירד השבוע מזה למעלה מעשר שנים.

הרה"ג ר' דוד שפר ראש ישיבת "אורייתא" שנתקע בגלל סגירת השמים, נצפה בלימוד מעמיק עם תלמיד בשטיבלא'ך של שיינר במונסי.

בחנות המשחקים 'טויס פור יו' בשדרה ה-13 בבורו פארק, ראה לייבל'ה את הזמר ארל'ה סמט שהגיע בכוחות נפש אחרונים לחנות כדי לקנות משחקים לילדים בבית שמש.

מי שעוד נצפה בחנות בוחר משחקים לאחר שנתקע במקום, הוא איש העסקים שלמה קליין בעלי רשת 'היימיש' שיצא לארה"ב לחתונה ועל הדרך נתקע בשמים הסגורים והמוטציות. קליין, שכידוע רישיונו נשלל לחודשיים, שמח שלפחות בניו יורק יש שלג וגם משחקים.

הצלם אברומי ברגר שמחתן לנו בחודש הקרוב, נצפה אף הוא בסלפי מושלג. ברגר שמצליח לנהל גם את מה שקורה בארץ ביד רמה לא ראה כזה שלג מימיו. לייבל'ה מבטיח שאולי יגיע לחתונה.

והצלם שלנו ישי ירושלמי לאחר שכבש את טורקיה יצא לאוקראינה הקפואה שם בין גלגולי שלג כייף כמו שצריך. 

את המנצח המוזיקלי דודי קאליש, ראה לייבל'ה השבוע מציג לבנו של האדמו"ר מבעלזא, הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, את הדיסק החדש שהוציא בשעה טובה. דודי זכה לברכה נלהבת. 

ביקור מעניין נראה השבוע במשרדי 'למענכם' בראשות הרב יוסי ערבליך לשם הגיעו ח"כ אתי עטייה, יו"ר ועדת שב"ס עו"ד מיכה עטייה, צביקה גלנט יו"ר סניף הליכוד בגבעת שמואל ויהודה קורלנסקי. חבר האגודה הפרויקטור אליהו ארנד נתן בפניהם הרצאה על הפעילות הרבה מול אלפי האנשים המחפשים עצה ותושיה בנושאים רפואיים והציג בפניהם למעלה מ100 רופאים המתנדבים בארגון כשמעל כולם עומדים הרב ערבליך ופרופ' פרס נשיא הארגון.

וכעת, למה שמסתמן כפינה קבועה "הפנצ'ר השבועי". השבוע, בתום הלוויה ההמונית של הגאון רבי יצחק שיינר זצ"ל, שנערכה כמובן על פי ההנחיות, גילה הצלם נפתלי לרר ג'וניור כי הגלגל שלו מפונצ'ר. מתנדב זריז מ'ידידים' שהיה באזור קפץ על המציאה והחליף גלגל בזריזות.

ולפינת המזל טובים השבועית:

ברכת מזל טוב ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי לרגל שמחת אירוסי בתו עם הבחור החשוב יונתן בן גיגי מבחירי ישיבת תפרח. האירוסין נערכו כפי ההנחיות של השר עליהם הוא מקפיד מתחילת המגפה. 

שמחה נוספת בש"ס: ברכת מזל טוב לח"כ הצעיר והמעונב שעלה מקום ברשימה אוריאל בוסו מפתח תקווה, לרגל שמחת אירוסי בתו עם החתן החשוב דוד חיים עסיס העילוי של ישיבת 'ארחות תורה'.

בחורי הישיבה, חבריו לספסל הלימוד, מציינים בפני לייבל'ה כי החתן דוד חיים נודע בשערים כבחור נעים הליכות המאיר פנים תמיד לכל אחד, ומשוחחים על כך שקיבל את הראוי לו משמיא והתארס עם בחירת ליבו, ענבי הגפן בענבי הגפן, בת לשושלת המפוארת של משפחת מלכות אבוחצירא - בתו של הח"כ הדומיננטי ממפלגת ש"ס. 

ברכת מזל טוב ליו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ' בהנחת תפילין לבנו מתניה שהגיע לגיל מצוות בצל האיחוד עם בן גביר.

ברכת מזל טוב לאריק יקואל יועץ השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לענייני חרדים, לרגל שמחת אירוסי בת הזקונים השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למשב"ק האדמו"ר מויז'ניץ, בן ציון שטנגר, לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה. השמחה נערכה בעיר אלעד כפי הנחיות משרד הבריאות.

ברכת מזל טוב לשר החסד בדורנו ר' אפרים שטרן יו"ר מפעל 'עונג שבת ויום טוב' לרגל שמחת אירוסי בנו ויד ימינו הבחור החשוב יענקי שטרן. השמחה נערכה בבית הונגרין בירושלים בשמירת מרחק ובמספר מצומצם לש מוזמנים. 

ברכת מזל טוב ליוסף גרליץ מנהל 'הקשיבה' ופרויקט חנוך בעירית בני ברק לרגל שמחת אירוסי הבת, עם הבה"ח יצחק אייזיק הרשטיין מתלמידי ישיבת מיר.

ברכת מזל טוב לדוד מרגלי, יו"ר הוועד העולמי מאקאווא העולמי ולחתנו הרב מנחם מאניש בידרמן בעמ"ח 'דעת טהרה' מבני ברק (אחיו של האדמו"ר הצעיר מלעלוב), לרגל הולדת הנכד - הבן בשטומ"צ. שמחת 'השלום זכר' תתקיים בליל שב"ק בבית מדרש מאקאווא בב"ב.

ברכת מזל טוב לרופא של האדמו"רים והרבנים, הד"ר מיכאל פקטרוביץ, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לאריה מונק יו"ר 'בית חם' לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. 

לייבל'ה רכילות חרדית ליפא שמלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד