י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שעות ספורות לסגירת הרשימות

נתק מוחלט בציונות הדתית | סמוטריץ': "אמחק אותך בתקשורת"

למרות שהם כנראה לא יעברו את אחוז החסימה, מפלגת 'הבית היהודי' ממשיכה לאיים כי תרוץ לבדה, למרות שגורם בתוך המפלגה אומר ל'בחדרי': "מחכים שבצלאל ייתן הצעה הוגנת" | חגית משה משתפת: "בצלאל אמר לי, מה את חושבת שאת עושה? אני חזק פי אלף ממך!"

נתק מוחלט בציונות הדתית | סמוטריץ': "אמחק אותך בתקשורת"
צעירים מהציונות הדתית צילום: Gershon Elinson/Flash90

שעות ספורות לפני תום מועד הגשת הרשימות לכנסת ה-24 ונראה כי המגזר היחיד שבו עוד לא יודעים איך תיראה מפת המפלגות, היא המגזר הדתי-לאומי.

אם עד אתמול היה נראה כי יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ', יסגור קודם עם יו"ר 'הבית היהודי' חגית משה ואח"כ עם עו"ד איתמר בן-גביר, הפתיע סמוטריץ' כאשר תוך זמן קצר הודיע על החתימה עם בן גביר, כשאת חגית משה הוא מותיר בחוץ.

מוקדם יותר היום, פורסמה הודעה מטעם מפלגת 'הבית היהודי' של חגית משה, כי הם ירוצו לבד ואף חברי המפלגה הצביעו בעד ההצעה, למרות שאין להם כל סיכוי לעבור את אחוז החסימה. אך גורם בכיר בתוך המפלגה, אמר מיד לאחר ההודעה ל'בחדרי חרדים' כי זה לא סופי: "לא נעלנו את הדלת לחיבור. מחכים שבצלאל ייתן הצעה הוגנת".

מאוחר יותר, יו"ר המפלגה חגית משה נשמעה קצת אחרת: "ריצה עצמאית זו התאבדות אבל האחראיות היא לא רק על הבית היהודי", אמרה הערב לפעילים במפלגה, "בצלאל אמר לי, מה את חושבת שאת עושה? אני חזק פי אלף ממך! אני אמחק אותך בתקשורת כמו שמחקתי את הרב רפי פרץ".

סלע המחלוקת כרגע הוא פחות על מקומות, אלא יותר על עתידה של המפלגה המשותפת. בעוד סמוטריץ' רוצה מיזוג מלא, משה לא מעוניינת, ומציבה דרישה משלה, שבה תהיה הנהגה משותפת ולא איחוד מלא.

מי שדחף ועדיין ממשיך לדחוף לאיחוד הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי דיווחים שונים, הוא יתן בתמורה לאיחוד, שיריון אחד ל'הציונות הדתית' ומקום בוועדה למינוי שופטים, ובנוסף אם משה תתעקש, גם שיריון לנציג אחד משלה בתוך מפלגת השלטון.

בצלאל סמוטריץ סגירת הרשימות הגשת הרשימות לכנסת הציונות הדתית הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד