ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ארגון הטרור מגנה

לבנון: מבקר חיזבאללה הנודע נמצא ירוי במכוניתו

פעיל לבנוני המוכר כמבקר חריף של חיזבאללה, נמצא ללא רוח חיים ברכבו כשכמה סימני ירי על גופו. ארגון הטרור חיזבאללה גינה בעצמו את המעשה וקרא למערכת הביטחון לאתר את הפושעים

לבנון: מבקר חיזבאללה הנודע נמצא ירוי במכוניתו
לוקמן סלים צילום: רשתות חברתיות ערביות

לוקמן סלים, מבקר גלוי של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, נרצח ביריות לאחר סבל של שנים מהטרדות והתנכלויות מצד תומכי חיזבאללה. הוא נמצא ירוי במכוניתו ביום חמישי בבוקר, לאחר שנורה כמה פעמים מטווח קרוב, כך דיווח גורם ביטחוני לסוכנות הידיעות AFP.

גורם משפטי בלבנון אישר כי סלים נורה בחזהו, בראשו ובצווארו. הפקיד אמר גם כי תעודת הזהות, הטלפון והאקדח של סלים נלקחו ממנו. משפחתו של סלים פרסמה הודעה ברשתות החברתיות כי הם לא שמעו ממנו מאז יום רביעי בערב. הוא נמצא סמוך לכפר אדדוסיה, בדרום לבנון, ככל הנראה בנסיעה חזרה לבירה ביירות.

שר הפנים הלבנוני מוחמד פחמי כינה את הרצח "פשע מחריד", כך על פי התקשורת המקומית. אחותו של סלים, רשה אל-עאמר, אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי התנכלו אליו כי "הייתה לו עמדה פוליטית".

"זו טרגדיה גדולה", אמר מקראם רבאח, חבר קרוב ומרצה להיסטוריה. "מי שמכיר את לוקמן יודע מי הם אויביו". סלים התגורר עם אשתו בפרברים הדרומיים של ביירות, שם ערך דיונים, פורומים פוליטיים ותצוגות אמנות. דבר שהכעיס את החיזבאללה.

תומכי חיזבאללה מתחו לעתים קרובות ביקורת על סלים וכינו אותו בובה אמריקאית.

רועי קייס, מומחה לעולם הערבי ב'כאן 11' דיווח, כי ארגון חיזבאללה מגנה את חיסולו של הפעיל השיעי הבולט, המתנגד לחיזבאללה, לוקמאן סלים. בהודעה רשמית מטעמו, הארגון קורא לכוחות הביטחון הלבנוניים לפעול מהר ולהעניש את האשמים בחיסול, וכמו כן קראו לכוחות "להלחם בפשיעה בלבנון וגם בניצול הפוליטי והתקשורתי שנעשים על חשבון הביטחון והיציבות במדינה".

לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד