י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"ללא רקע מיוחד"

רופאו של נבלני מת באופן פתאומי בגיל 55

הרופא שהיה האחראי על הטיפול באלכסיי נבלני ברוסיה לאחר שהורעל בגז נוביצ'וק, מת באופן פתאומי מהתקף לב בגיל 55

רופאו של נבלני מת באופן פתאומי בגיל 55
אילוסטרציה צילום: unsplash

רופא שהיה אחראי לטיפול באלכסיי נבלני ברוסיה זמן קצר לאחר שהורעל, מת בפתאומיות בגיל 55.

על פי הדיווחים ברוסיה, ד"ר סרגיי מקסימישין היה אחראי על מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים אומסק אליו נלקח מנהיג האופוזיציה לאחר שחלה קשות במטוס בו הורעל ונאלץ לבצע נחיתת חירום.

בית החולים באומסק והשלטונות הרוסיים הכחישו בתוקף כי נבלני הראה סימנים של הרעלה, אך הדבר התגלה לאחר שטס לגרמניה לטיפול מציל חיים. מקסימישין מת ביחידה לטיפול נמרץ בו טופל נבלני, בית החולים שולל כי סיבת המוות היא קורונה. כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי.

בדיווחים מרוסיה נאמר כי לחץ הדם שלו עלה לפתע והוא מת מהתקף לב. גלינה נזרובה, דוברת משרד הבריאות באומסק, אמרה כי "אין רקע מיוחד" בהקשר של מותו של הרופא.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מעבדה צבאית מיוחדת בגרמניה ביצעה בדיקה טוקסיקולוגית באמצעות דגימות של אלכסיי נבלני, ממנה עלתה הוכחה חד משמעית להימצאותו של חומר מקבוצת נוביצ'וק הפוגע במערכת העצבים בדמו של נבלני.

‏נזכיר כי אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה, הוטס מרוסיה לברלין לטיפול רפואי ב-22 באוגוסט עם תסמיני הרעלה, אלכסיי נבלני הוא המבקר הבולט ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין וחשף בעקביות באמצעות בלוג שהוא מנהל, שורת שחיתויות בממשל הרוסי ונחשב לאחד הבלוגרים הפופולריים ברוסיה בכל הנוגע למאבק בשחיתות. הוא נעצר פעמים רבות, אך הוא לא נרתע, והשלטונות ברוסיה מנסים להתנכל אליו פעם אחר פעם.

שר הבריאות של אומסק אלכסנדר גריגורייביץ' הביע את תנחומיו למשפחתו וחבריו של הרופא סרגיי מקסימישין. "אני משתתף בכנות בצערם של כל מי שהכיר את סרגיי, החדשות האלה עם כאב בלב אצל הקהילה הרפואית כולה באזור אומסק. הוא עבד בבית חולים 28 שנה, הציל אלפי חיי אדם, הוא אדם חכם מאד, אדם יוצא דופן, רופא שידע את התשובות לכל השאלות המקצועיות במגזר המדעי שלו ושל רבים הקשורים אליו".

אלכסיי נבלני דום לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד