כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אולי אתם תעלו על מטוס?

אני יודע שנוכחותינו מפריעה לכם. בעוד אתם מנסים להתחקות אחר חוקות הגויים, תרבותם, ולמחוק כל סממן יהודי, אנחנו - 'היהודים הנצחיים' - מתעצמים • חברון גרנביץ במכתב למסיתים נגד הציבור החרדי

אולי אתם תעלו על מטוס?

לכבוד ראש העיר תל-אביב, מר רון חולדאי, יו"ר קדימה הגב' ציפי לבני ושדרן הרדיו גבי גזית,

במהלך החודש האחרון עמדתם, כל אחד בנפרד, מעל גבי במה ציבורית והעזתם להכתים ולגנות אומה שלמה. הטלתם בוץ ורפש לעבר ציבור של מיליון איש החיים במדינה הזאת; האשמתם אותנו בהרס כלכלת המדינה; כיניתם אותנו "תולעים" "פרזיטים"; טענתם שאנחנו חיים על חשבונכם; גערתם בנו שאנו עצלנים ואיננו עובדים למחייתנו, ואחד מכם אפילו העיז מצחו והציע להגלות אותנו מהארץ, ולהניח לכם לחיות את חייכם.

הדברים היו קשים. המשפטים נשאו אופי מובהק של אנטישמיות, וחלחלה אחזתנו: האם במדינת ישראל יכול לעמוד איש ציבור ולומר דברים כאלו? הרוחות סערו בציבור החרדי. הייתה התלבטות בקרב העסקנים והוגי הדעות כיצד להגיב. היו שטענו לנהוג בשיטת "הכלבים נובחים והשיירה עוברת", והיו שטענו כי אין לעבור על כך לסדר היום.

מכובדי! למעשה, לא חידשתם כלום בדבריכם. בעיצומה של מלחמת-העולם השנייה החליט צורר היהודים אדולף היטלר ימ"ש, לעודד את המרצחים ולחזק את דעת הקהל העולמית. בתאריך ה-30.1.1939 הוא עמד בפני ה'רייכסטאג' ואמר: "אירופה לא תדע שלום עד שתיפטר מהבעיה היהודית, בעולם יש די מקום להתיישבות, העם היהודי נועד להיות נצלן טפיל של גופם ועבודתם היצרנית של עמנו, על היהדות להתאים עצמה לעבודה מכובדת ובונה כפי שעושים יתר העמים".

זה עצוב, אך אלו המילים שבדיוק אמרתם. חזרתם על דבריו של המרצח, החייתם את משנתו הפראית, ודקלמתם את דבריו מילה במילה. גם היטלר טען בלהט שאנחנו טפילים, חשוכים, נצלנים, חיים על חשבון המדינה, הורסים את כלכלת אירופה וחייבים לבצע פתרון לעם היהודי. כל מה שנותר לכם מכובדי, זה רק לקדם הצעת חוק שתחייב כל חובש כיפה לענוד "טלאי צהוב". כי חוץ מזה - כבר אמרתם הכול.

בפיקוחו של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס הפיקו הנאצים סרט תיעודי על היהודים. הם קראו לו 'היהודי הנצחי', ובו הוצגו היהודים כעכברושים מתרבים, פרזיטים, חיים על חשבון משלם המיסים הגרמני, מושחתים, תככנים ועצלנים. הסרט הוקרן ברחבי העולם, ובתוך כמה חודשים בלבד צפו בו כ-20 מיליון איש. המסר היה חד וברור ובהשראתו הושמדה יהדות אירופה, מבלי שאף אחד מאומות העולם מחה או חש אשמה ונקיפות מצפון.

כן - 'היהודי הנצחי'. גם החיה הנאצית ידעה כי יהודי זה נצח. כל ישותו של היהודי היא השקעה בחיי נצח ולא בחיי שעה. הם ידעו והרגישו שהעם היהודי הוא לא כיתר העמים האחרים. זה הרגיז אותם - וזו הסיבה שניסו להשמיד אותנו ולכלותינו מעל פני האדמה.

מכובדי, אני יודע שנוכחותינו מפריעה לכם. בעוד אתם מנסים להתחקות אחר חוקות הגויים, לסגל לעצמכם את מנהגיהם, תרבותם, להיטמע בין העמים ולמחוק כל סממן יהודי, אנחנו - 'היהודים הנצחיים' - מתעצמים, מתרבים ומאיימים על תאוות לבכם.

רק תזכרו שבמהלך המלחמה, הנאצים לא הבדילו בין דם לדם. כל היהודים הובלו למשרפות, גם המתבוללים, גם אותם אלו שהתרחקו משמירת תורה ומצוות. המרצחים לא קיבלו שום טענה. "היית יהודי ותישאר יהודי", הם אמרו.

ומי ביניכם שהציע להגלות אותנו לברוקלין החשוכה ולהניח לכם לחיות את חייכם - אולי באמת נעשה ההפך? מי שלא יכול לסבול אותנו יכול לעלות על המטוס הראשון ולהניח לנו לנפשנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד