י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הקפאה בי-ם? • סערה במערכת הפוליטית

הודעת דובר המדינה האמריקאי לפיה התחייב נתניהו שלא לבנות ברמת שלמה כמחווה לפלסטינים, נתקלה בהכחשה גורפת מירושלים • ברקת: "סומכים על ראש הממשלה" • אטיאס: "יש הקפאה בפועל"

בניה. לא בירושלים?
בניה. לא בירושלים?

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה מכחישים נמרצות את הודעת דובר המדינה האמריקני, לפיהן בכוונת ישראל להקפיא את הבניה בשכונת רמת שלמה, ואומרים: "ראש הממשלה הודיע כבר בעת ביקורו בארץ של סגן הנשיא ביידן, במרץ 2010, כי באופן מעשי הליכי התכנון של רמת שלמה יימשכו לפחות שנה והבנייה בפועל תחל רק בעוד כמה שנים. פירוט המצב המעשי הזה הועבר גם לידיעת הממשל האמריקני".

"באשר למחויבויות ישראליות – ראש הממשלה הסכים להתחיל לדון בנושאים מהותיים מסוימים במסגרת שיחות הקרבה". לדבריהם, "ראש הממשלה הבהיר כי יהיה מוכן ליזום בהמשך התהליך מחוות ישראליות, במקביל לגילויים של רצון טוב מצד הפלשתינים, אך אף אחת מהן אינה קשורה למדיניות הבניה והתכנון בירושלים".

ארה"ב: נתניהו התחייב לא לבנות ברמת שלמה

גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הבהיר בהודעה מטעמו: "המבחן האמיתי הוא מבחן העשייה. העירייה ממשיכה לקדם בנייה בכל חלקי העיר, בהתאם לתוכנית המתאר ליהודים ולערבים כאחד. אנו מצפים כי משרדי הפנים והשיכון יאשרו את התוכניות ויסייעו למאמץ לשמר את האוכלוסייה הצעירה והחזיקה בירושלים הסובלת ממחסור בדיור במטרה לעצור את ההגירה השלילית מהעיר. אנו סומכים על ראש הממשלה שלא יאפשר הקפאה בבירה, לא במילים ולא במעשים".

שרי הימין תקפו כצפוי את ראש הממשלה בחריפות רבה, כשבראש המגיבים עמד שר התשתיות עוזי לנדאו, ושר המדע דני הרשקוביץ, שתקפו אישית ובחריפות רבה את ראש הממשלה עצמו.

עוד קודם להודעה האמריקנית, אישר שר השיכון אריאל אטיאס, כי בפועל מוקפאת הבניה בירושלים למעלה מחצי שנה. בתגובתו במליאת הכנסת, לטענתו של חבר הכנסת אורי אריאל, לפיהן מוקפאת הבניה בירושלים, השיב אטיאס: "אני מסכים עם מה שאמרת שבפועל... לא דנים בזה, לא מאשרים את זה, הכול ממתין.. התכנון נמשך. הוא מוגש... וכרגע לא דנים בו. זו האמת".

אטיאס גם אישר את העובדה שמזה קרוב לחצי שנה, הרבה לפני ביקורו של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומשבר הבנייה בשכונת רמת-שלמה, לא משווקות דירות בירושלים. "השיווק האחרון שנעשה בירושלים היה בדצמבר 2009. מאז לא שווקו בירושלים יחידות דיור", אמר אטיאס. "כל מה שאמרת נכון, ואני מקווה שאנחנו נוכל לשווק בתקופה הקרובה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד