י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תושב העיר

כתב אישום נגד מצית האוטובוס בבני ברק: "סכנה ממשית"

ההתפרעויות האלימות בבני ברק בתחילת השבוע שעבר זכורות היטב לכולם | פוגרום ברחובות, פחים שרופים ואוטובוס של חברת 'אפיקים' שעלה על כל תכולתו - באש, סמוך ונראה לבנייני מגורים | הבוקר הוגש כתב אישום כנגד החשוד בהצתה 

כתב אישום נגד מצית האוטובוס בבני ברק: "סכנה ממשית"
האוטובוס בוער צילום: ב.ג.

פרקליטות מחוז ת"א הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד צעיר בן 22 תושב בני ברק, בגין הצתת האוטובוס בבני ברק בתחילת השבוע שעבר. הצעיר מואשם בקשירת קשר לפשע, הצתה (בצוותא) ושיבוש מהלכי משפט, שביצע במהלך אירועי התפרעויות בעיר וכללו בין היתר את הצתת אוטובוס הנוסעים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד צופיה טייץ, "על רקע ניסיונות משטרת ישראל לאכוף הפרות הסגר בעיר בני ברק, התקיימו הפגנות רבות משתתפים בעיר, אשר כללו התפרעויות, הצתות רכוש, ועימותים אלימים בין אזרחים לשוטרים. ההתפרעויות הגיעו לשיאן סמוך לחצות בליל ה-24.1.21, כאשר אוטובוס חברת "אפיקים" נקלע להתפרעויות בעיר. המתקהלים חסמו את דרכו של האוטובוס, תקפו אותו ואת נהגו, והוא ננטש מנוסעיו".


בכתב האישום מפורט, כי לאחר שהאוטובוס נותר ריק ברחוב ניסו כמה מהמתקהלים, להצית את אותו, אך עוברי אורח שעברו במקום כיבו את האש. משלא צלחו ניסיונות ההצתה, פנו מספר מתקהלים וביניהם קטין, בעל היכרות מוקדמת עם הצעיר, לאסוף משטחי קרטון, וערמו אותם בסמוך לדלת הקדמית של האוטובוס.

"אז הנאשם הבעיר משטח קרטון והניחו בוער על מושב הנהג באוטובוס, ואילו הקטין העביר את האש בעזרת קרטונים נוספים, אל מושבי הנוסעים. כתוצאה מהמעשים, נשרף האוטובוס כליל, חלונות בבנייני המגורים הסמוכים התנפצו כתוצאה מחום האש, תריסים נמסו, ותושבי הבניינים נאלצו להתפנות מבתיהם בשעת לילה מאוחרת", נכתב בכתב האישום.

עוד נכתב, כי לאחר ביצוע המעשים, פגש הצעיר כתב בתוכנית טלוויזיה, וסיפר לו כי יחביא את הטלפון בביתו. אך ביקש מהכתב, שבמקרה ויהיו שוטרים במקום ייקח את הטלפון ויאמר כי הוא השייך לו. זאת במטרה, למנוע ממשטרת ישראל לתפוס את הטלפון, אשר מכיל סרטונים המתעדים את ההתפרעויות.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד טייץ: " מסוכנותו של המשיב נלמדת הן מטיב העבירות המיוחסות לו והן מנסיבות האירוע: המשיב הצית אוטובוס ציבורי, בקרבת אנשים רבים, מתחת לבנייני מגורים בהם נמצאות באותה שעת לילה משפחות רבות".

"במעשיו אלה גרם המשיב סכנה ממשית הן לדיירי הבניינים, והן לסובבים, אשר אך בנס לא הביאה לנפגעים בנפש. התכנון שבמעשי המשיב, והיותו גורם פעיל ומתסיס בהתפרעויות, אף הם מלמדים רבות על המסוכנות הנלמדת מן המשיב", הוסיפה עו"ד טייץ.

הצתה כתב אישום אוטובוס נשרף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד